اخبار جهان در حوزه قارچاخبار صنعت قارچ

پرورش قارچ در اردن: مواظب بازار فروش خود باشیم

واحد توسعه و خدمات اجتماعی دانشگاه کاربردی البلقا با همکاری آکادمی آموزش و مشاوره البحر الزاخر و مزرعه تولید قارچ چم، کارگاه آموزشی پرورش قارچ را با عنوان «کسب درآمد و خودکفایی» برای تعدادی از زنان از انجمن‌های مختلف در استان البلقا تشکیل داد. البلقا نام استانی در کشور پادشاهی اردن است که جمعیتی در حدود ۷۱۱۰۰ هزار نفر دارد.

به گزارش هاگ برگزاری این کارگاه که با حضور دستیار مدیر واحد توسعه و خدمات اجتماعی، دکتر عبدالله المفلح، تعدادی از مدیران بخش در واحد و مهندس نذیر ابو رومان از فناوری شاهزاده تسنیم بن غازی برگزار شد. این مرکز تحقیقاتی، بنا به اهداف دانشگاه کاربردی البلقا در دستیابی به توسعه پایدار برای تمامی اقشار جامعه، و اجرای بسیاری از برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی است که در خدمت تمامی نهادهای جامعه محلی و اعضای آن بوده و در کمک به ایجاد پروژه ها کمک می‌کند. هدف آن افزایش درآمد خانواده‌ها و در نتیجه کاهش پدیده فقر و بیکاری است.

پرورش قارچ در اردن
خطر از دست دادن بازار بین‌المللی فروش قارچ

در دوره تخصصی پرورش قارچ از مزرعه چم برای تولید قارچ تازه، مالک جنادبه و شرین ابوالغنم از آکادمی آموزش و مشاوره البحرالزاخر در چند محور اصول و تعاریف پرورش قارچ را بیان کردند. انواع و مراحل پرورش قارچ، نحوه تولید محیط مناسب برای کشت، مهم ترین مشکلات و آفات موثر بر قارچ و نحوه پیشگیری و تکنیک‌های برداشت و نگهداری قارچ، علاوه بر تهیه و استریل کردن کمپوست در این کارگاه آموزش داده شد.

همچنین آموزش عملی مراحل و نحوه پرورش قارچ نیز از جمله بخشهای مهم این کارگاه بود. به نظر می‌رسد کشورهای عربی مجاور یکی یکی به پرورش قارچ علاقه‌مند می‌شوند و اگر برای عرض اندام و فروش در بازار بین‌المللی فکری نکنیم ممکن است این بازار را به سرعت از دست بدهیم

کارگاه آموزش پرورش قارچ در اردن
کارگاه آموزش پرورش قارچ در اردن
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا