جهاد کشاورزی

پرورش قارچ در شهر بابک استان کرمان

توانمندسازی شهر بابکی‌ها با پرورش قارچ دکمه‌ای

پرورش قارچ در شهر بابک، دو خانم توانستند با تولید قارچ خوراکی برخی از نیازهای شهر خود را برطرف کنند.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از صدا و سیما غلامرضا منگلی سرپرست جهاد کشاورزی  شهربابک گفت: طرح پرورش قارچ در شهر بابک خانم علی اکبری با مدرک کارشناس کشاورزی در روستای ده موسی با هزینه 50 میلیون ریال و مجوز مشاغل خانگی اجرا شده و  700 کیلو گرم قارچ دکمه ای با کیفیت در هر دوره  تولید می‌شود.

منگلی افرود:مجری این واحد تولیدی با گواهینامه مهارت پرورش قارچ دکمه ای از فنی حرفه ای استان تهران دوره مهارت کنترل کیفیت محصولات کشاورزی از جهاد کشاورزی استان کرمان را گذارنده و اقدام به آموزش و ارائه مشاوره به متقاضیان پروش قارچ در شهر بابک می‌کند.

او گفت:خانم طیبه ریاحی هم با مدرک فوق لیسانس فیزیولوژی گیاهی، یک واحد پرورش قارچ در  15 متر مربع  ایجاد کرده و 300 کیلو گرم قارچ در هر دوره تولید می‌کند.

پرورش قارچ در شهر بابک
پرورش قارچ در شهر بابک

با توجه به تعداد مراجعات مکرر متقاضیان پرورش قارچ دکمه‌ای و به‌منظور توانمندسازی و ایجاد اشتغال، کارگاه آموزشی، پرورش قارچ دکمه‌ای با حضور بیش از ۶۰ نفر از علاقه‌مندان پرورش قارچ دکمه‌ای از مناطق مختلف شهرستان در محل این مدیریت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هاگ، فراشه سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک، با بیان اینکه پرورش قارچ دکمه‌ای دارای ۲ مرحله، فاز  رویشی و فاز زایشی است، در رابطه با شرایط موردنیاز برای پرورش قارچ گفت: سالن‌های ۶۰ تا ۱۰۰ متری با سیستم گرمایشی، سرمایشی و تهویه برای پرورش قارچ مناسب هستند، ولی می‌توان  در سطح کوچک با امکانات کم و ابتدایی نیز کار پرورش قارچ را انجام داد.(۸ آبان ۱۳۹۸)

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا