اخبار جهان در حوزه قارچ

پرورش قارچ در طرح توسعه کل‌نگر کشاورزی

در قالب طرح توسعه کل‌نگر کشاورزی، 26 واحد کمپوست پاستوریزه، 10 آزمایشگاه تولید اسپان و 72 واحد کمپوست در جامو و کشمیر ایجاد می‌شود تا تولید قارچ افزایش یابد.

آتال دولو، دبیر ارشد وزارت کشاورزی به ادغام صنعت مرغداری با پرورش قارچ در این طرح اشاره کرد و گفت: «ماژول‌های آموزشی برای مسئولان و کشاورزان در نظر گرفته شده  تا آنها را از طرح توسعه کل‌نگر کشاورزی آگاه کنند.» وی اعلام کرد که پرورش قارچ دیگر نباید به عنوان یک محصول فصلی و محدود در نظر گرفته شود، بلکه باید یک محصول پایدار در طول سال به بازار عرضه گردد.

او این را در همایش شرکت کیسان ساملان که عهده‌دار این طرح است بیان کرد و گفت: «هدف این طرح، تسهیل تعامل انحصاری پرورش دهندگان قارچ با فناوری پیشرفته تولید است.» او تاکید کرد که مزرعه‌داران از مزایای کامل طرح‌های موجود در برنامه توسعه کشاورزی جامع و هیئت ملی باغبانی استفاده کنند.

دولو اطلاع داد که ویدئوهای مربوط به طرح‌ها، سیاست‌ها و اخبار مزرعه‌داران پیشتاز نیز در یوتیوب در دسترس همه قرار گرفته است که یکی از این افراد پیشتاز که از این طرح بهره برده، گوهرعلی لون است که لقب پادشاه قارچ کشمیر را دریافت نموده است.

وی در پاسخ به ساده‌سازی روال‌های رسمی و الزامات دریافت مجوز، توضیح داد که: « ایجاد داشبورد آنلاین در حال انجام است و در آن تمامی طرح‌های طرح توسعه کل‌نگر کشاورزی و سایر رؤسا به صورت کشاورز پسند در دسترس خواهد بود.»

آتال دولو از ایجاد 2000 مرکز خدمت برای آگاهی‌دهی به کشاورزان خبر داد. در این مراکز تحت یک برنامه توسعه مهارت، یک سیستم مدیریت یادگیری  ایجاد می‌شود که در آن جوانان آموزش می‌بینند که چگونه استارت آپ های خود را ایجاد کنند.

منبع: تایمز آف‌ایندیا

 

جدید ترین اخبار جهان در حوزه قارچ را در مجله خبری-آموزشی هاگ دنبال کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا