دانستنی‌ها درباره قارچقارچ و خانواده

پرورش قارچ در ماه

 دانشمندان ناسا تلاش خود را بر پرورش قارچ در ماه و مریخ قرار داده‌اند.

سال ۲۰۱۸

محققین ناسا در تلاش‌اند تا از ماه و دیگر اجرام مشابه در منظومه شمسی برای پرورش خود استفاده کنند در سال ۲۰۱۸ بود که ناسا فرضیه‌ای برای تأسیس یک زیستگاه فضایی برای تولید قارچ مطرح کرد، اما در حال حاضر این دانشمندان در حال برآورد میزان رشد قارچ در کره مریخ هستند.

همچنین محققان ناسا پیشنهاد کرده‌اند که با استفاده از ایستگاه‌هایی روی سطح ماه و مریخ ساخته شود که این خانه‌ها حافظ محیط‌زیست بر کره زمین نیز هستند. برای ساخت این ایستگاه‌ها میسلیوم قارچ استفاده‌شده همچنین مسیلیوم قارچ که از انبوه شاخه‌های نخی تشکیل‌شده می‌تواند ساختارهای پیچیده ای را با دقت بسازد.

طرح‌های موجود

به گفته یکی از سرپرستان پرورش‌دهنده‌ی قارچ در مریخ:” در حال حاضر، طرح‌های موجود در رابطه با به راه‌اندازی یک زیستگاه سنتی در مریخ، مانند لاک‌پشتی است که خانه‌های ما را بر پشت خود حمل می‌کند، چرا که این برنامه یک برنامه‌ی قابل‌ اعتماد است که با هزینه‌های هنگفت انرژی همراه است.”

او گفت:” ما می‌توانیم میسلیوم را در این زیستگاه‌ها پرورش دهیم تا وقتی به آنجا رسیدیم، با استفاده از آن‌ها زیستگاه‌های بومی را پدیدآوریم.”

بر اساس این پروژه خانه‌های کوچک ساخته‌شده را می‌توان به‌جاهای دیگر حمل کرد و نکته مهم‌تر از آن اینکه این مواد محیط مریخ را آلوده نمی‌کند و لایه سیانو باکتری می‌تواند آب تولید کند و به‌وسیله فتوسنتز اکسیژن برای فضانوردان بسازد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا