جهاد کشاورزی

پرورش قارچ دکمه ای در همدان

پیش‌بینی تولید ۴ هزار و ۷۰۰ تنی قارچ خوراکی برای همدان

پرورش قارچ دکمه ای در همدان، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال ۴ هزار و ۷۰۰ تن قارچ خوراکی در این استان تولید خواهدشد.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از بازار حجت الله شهبازی مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان از موفقیت همدان در تولید قارچ سخن گفت و به ذکر میزان تولید قارچ در استان همدان پرداخت و گفت: استان همدان از گذشته در تولید قارچ خوراکی سابقه طولانی داشته و قارچ در کل کشور با نام قارچ سینای همدان شناخته می‌شد.

وی با بیان اینکه علاقمندان به مشاغل خانگی به حوزه تولید قارچ و تولید کمپوست روی آورده‌اند، گفت: پرورش و بهره برداری از قارچ یک ماه تا ۴۵ روز به طول می‌انجامد و ۲۰ روز تا یک ماه هم تولید کمپوست زمان می‌برد. پرورش قارچ دکمه ای در همدان رو به افزایش است.

۲۷۴ تن  میزان تولید قارچ همدان در سال قبل

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه سال ۸۳ میزان تولید قارچ خوراکی در همدان بالغ بر ۸۴۴ تُن بوده است، عنوان کرد: سال گذشته این تولیدات به چهار هزار و ۲۷۴ تُن رسید.

شهبازی مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه پیش‌بینی شده امسال در استان همدان چهار هزار و ۷۰۰ تن قارچ تولید شود، گفت: تولید قارچ خوراکی تحت عنوان مشاغل خانگی در استان همدان انجام می‌شود به طوری که یک هزار تن قارچ تولیدی از چهار هزار تن در سال گذشته در قالب مشاغل خانگی تولید شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا