کارآفرینی در حوزه قارچ

پرورش قارچ در گرگان با کارمزد 4 درصد تسهیلات

عبدی بدراق نژاد از ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه برای این شهرستان خبر داد

پرورش قارچ در گرگان با کارمزد 4 درصد تسهیلات، به گزارش هاگ، از خبرگزاری فارس، عبدی بدراق نژاد، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس در گرگان اظهار کرد: بانوان شاغل در منازل و یا آقایان دارای گواهینامه فنی و حرفه‌ای در رشته‌های پرورش قارچ، قالیبافی، خیاطی و غیره می‌توانند به دستگاه‌های مرتبط مانند‌ جهادکشاورزی، اداره میراث فرهنگی، اداره ارشاد، اداره صمت، اداره بنیاد شهید و غیره مراجعه و پس از تشکیل پرونده از این تسهیلات برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: امسال تسهیلات مشاغل خانگی نسبت به سال‌های گذشته ۵۰ درصد رشد داشته و سقف این تسهیلات تا ۳۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

 خاطرنشان کرد: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد بوده و علاقمندان به فعالیت در مشاغل خانگی می‌توانند با گذراندن دوره آموزشی و اخذ گواهینامه مربوطه از این تسهیلات استفاده کنند.

وی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گلستان ادامه داد: سفر رئیس جمهور و هیات دولت برکات خوبی برای استان گلستان داشت و رهاورد سفر دولت سیزدهم به گلستان در حوزه تعاون به استان دوهزارو ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان برای شهرستان گنبدکاووس در نظر گرفته شده است. پرورش قارچ در گرگان با کارمزد 4 درصد تسهیلات.

بدراق نژاد گفت: همچنین از رهاورد این سفر تسهیلات خوبی با کارمزد پایین و ارزان قیمت در حوزه های مختلف تبصره ۱۸، اعتبارات شناور و غیره در راستای رفع مشکلات حوزه تعاون در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از هرگونه رانت و ویژه خواری در استفاده از تسهیلات ارزان قیمت در حوزه تعاون، تمام مراحل ثبت نام تا دریافت تسهیلات در بانک از طریق سامانه کشوری انجام می‌شود.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به شرایط موجود، تورم و افزایش قیمت مواد اولیه در راستای استمرار فعالیت تعاونی ها و حفظ اشتغال در حوزه تعاون ابراز کرد: عمده نیاز و مشکلات تعاونی ها و تعاونگران فعال عدم سرمایه در گردش بوده و نیاز انها بیشتر دریافت تسهیلات ارزان قیمت برای حفظ اشتغال موجود و فعالیت بر محور صادرات است.

وی گفت: گنبدکاووس دارای ۶۰۰ شرکت تعاونی بوده که از این تعداد ۱۰۰ شرکت تعاونی با حدود چهار هزار و ۱۰۰ اشتغال در حوزه های مختلف صنعت، کشاورزی، تولیدی، خدماتی و غیره فعال است.

بدراق نژاد خاطرنشان کرد: در هفته تعاون ۶ تعاونی از شهرستان گنبدکاووس رتبه برتر استانی و کشوری را دریافت کردند که شرکت تعاونی های برتر کشوری با حضور رئیس جمهور و استاندار به صورت ویدئو کنفرانس تجلیل شدند.

وی افزود: سیاست و اولویت امسال ما در حوزه تعاون، ساماندهی و حمایت از شرکت های تعاونی مرزنشین بوده تا با حمایت و اشتغالزایی مردم این منطقه بتوانیم بخشی از مشکلات اقتصادی این منطقه را برطرف کنیم.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس گفت: تعهد اشتغال امسال شهرستان پنج هزارو ۸۰۰ نفر بوده که تاکنون دو هزارو ۳۰۰ نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت شدند و پیش بینی می‌شود در سه ماهه سوم سال میزان اشتغال در شهرستان افزایش پیدا کند. اخبار کارآفرینی را با ما پی بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا