اخبار صنعت قارچ

پرورش قارچ دکمه‌ای در استان گلستان

تولید 150 تن قارچ دکمه‌ای در گلستان

فرهانی گفت: استان گلستان در یک دوره کشت قارچ دکمه ای موفق شد 150 تن قارچ تولید کند.

به گزارش خبرگزاری هاگ فرهانی معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: امسال  یک دوره کشت قارچ خوراکی در این استان انجام شد و حدود 150 تن قارچ دکمه‌ای تولید شد.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر گلستان 175 واحد تولیدی سنتی و نیمه‌صنعتی برای پرورش قارچ دارد که در 14 شهرستان به مساحت 11 هزار و 500  مترمربع با ظرفیت تولید هزار و 340 تن قارچ دکمه‌ای فعال است.

او گفت: کارگاه‌های تولید و پرورش قارچ خوراکی وابسته به میزان تجهیزات سالن، 4 تا 5 دوره در سال فعالیت داشته که در هر دوره 3 تا 4 چین قارچ خوراکی از آن برداشت می‌شود.

فرهانی افزود: میزان برداشت قارچ استان در هر چین حدود 4 تا 5 کیلوگرم در هر مترمربع است و طی یک دوره کشت  حدود 16 تا 20 کیلوگرم در هر مترمربع قارچ خوراکی دکمه‌ای از سالن‌های پرورش قارچ برداشت و به بازار عرضه می‌شود. همچنین کشت دوره دوم در سالن‌های آماده به‌کار از ابتدای تابستان امسال آغاز و برآورد می‌شود که در مرداد عملکرد مناسبی از برداشت این کارگاه‌ها حاصل شود.

ازلحاظ آب‌وهوای مناسب استان گلستان تولید مواد اولیه پرورش قارچ‌های خوراکی مانند کاه، کلش و اسپان قارچ، به‌راحتی امکان‌پذیر است.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا