آموزش تولید و پرورش قارچ

نمای سریع پرورش قارچ و رشد آن

ویدیوی آموزشی پرورش قارچ

پرورش قارچ و رشد آن ویدیویی آموزشی است که پرورش قارچ را در گذر زمان نشان می دهد.

در این کلیپ پرورش قارچ دکمه ای نمایش داده شده است.  سه نوع قارچ وجود دارند که پرورش آن ها با سهولت امکان پذیر است. قارچ دکمه ای، قارچ شیتاکه، قارچ صدفی، توجه داشته باشید که محیط کشت مناسب برای هر قارچ متفاوت است.

بستر مناسب قارچ صدفی دانه های قهوه یا کاه است در حالی که قارچ شیتاکه در خاک اره به خوبی رشد می نماید. در این فیلم پرورش قارچ دکمه ای مورد توجه قرار گرفته است و بستر مناسب مورد نیاز این نوع قارچ کود کمپوست است.

در ابتدای مراحل اسپان قارچ را از فروشگاه تهیه کنید. بستر کشت را آماده کنید و حدود سه هفته منتظر باشید تا قارچ های کوچک را مشاهده نمایید.

زمانی که کلاهک قارچ به خوبی رشد کرد و از ساقه اصلی فاصله گرفت زمان برداشت محصول است. بهتر است برای جدا کردن قارچ ها از چاقویی تیز استفاده کنید تا به سایر آن ها صدمه ای وارد نشود.

قرار دادن قارچ های چیده شده در یک پاکت کاغذی مدت زمان ماندگاری آن ها را افزایش می دهد.

برای سادگی در  امر پرورش قارچ و رشد آن می توانید از کیت های آماده استفاده کنید این کیت ها برای افراد تازه کار بسیار مناسب است.

بستر پرورش قارچ در این روش کاملا آماده است و تنها شما باید شرایط محیطی لازم را ثابت نگهدارید و حدود 10 روز بعد قارچ ها به حد کافی رشد کرده اند، از برداشت این ماده غذایی پرطرفدار لذت ببرید.

در هاگ و بخش آموزش تولید و پرورش قارچ می توانید به مطالب مفیدی دسترسی داشته باشید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا