تکنولوژی در صنعت قارچ

پلاستیک میکروسوراخ‌: جدیدترین فناوری بسته‌بندی قارچ

همه می‌دانیم که قارچ‌های تازه ماندگاری بسیار کوتاهی دارند و تنها بین 1 تا 3 روز به دلیل سرعت تنفس بالا و کمبود کوتیکول‌هایی که گیاه را در برابر عوامل خارجی محافظت می‌کند، ماندگاری دارند. وقتی که قارچ‌ها اسلایس شده دارند، مشکل‌سازتر هم می‌شود. به همین دلیل بسته‌بندی آنها با پلاستیک میکروسوراخ‌ می‌تواند امیدی برای تازه نگاه داشتن قارچ‌ها در زمان بیشتر باشد.

پلاستیک میکروسوراخ‌ چیست؟

این نوع پلاستیک دارای سوراخ‌های بسیار ریزی است که روی موادی زیست‌تخریب‌پذیر ایجاد شده که در صنعت بسته‌بندی میوه‌ها و سبزیجات و قارچ که نیاز به تازه نگهداشتن دارد به کار می‌رود. این عمل را میکروپرفوراسیون می‌گویند که شامل ایجاد حفره‌هایی از قطر 1 میلی‌متر تا 2 میلی‌متر با سوزن‌های سرد یا گرم تحت فرآیندهای لیزری است. رایج‌ترین میکروپرفوراسیون 5 خطی است، ولی می‌توان بنابر نیاز این تعداد را کم یا زیاد کرد.

پلاستیک به کار گرفته شده برای تولید این ماده از جنس پلی‌اتیلن است تا علاوه بر حداکثر سازگاری با محیط زیست، به بهترین نحو به ظروف و سایر پلاستیکها بچسبد و شفافیت نوری بالایی داشته باشد. این ماده را بدون بیسفنول  (BPA) و یا هرگونه نرم کننده (مانند فتالات)، تثبیت کننده، محتوای کلر یا هر ماده شیمیایی مضر برای سلامت انسان تولید می‌کنند. مقاومت آن در برابر دمای زیر صفر تا حتی 30- درجه سانتی گراد (22- درجه فارنهایت) هم قابل قبول است و از همه مهمتر بوی ناخوشایند مانند بسیاری از پلاستیکها ایجاد نمی‌کند.

پلاستیک میکروسوراخ‌
پلاستیک میکروسوراخ‌

عملکرد پلاستیک میکروسوراخ‌ برای حفظ تازگی چیست؟

با استفاده از این ماده، هوا اجازه دارد تا برای حفظ آهنگ تنفس محصول در بسته‌بندی جریان داشته باشد، و در عین حال آلودگی‌ها اجازه نفوذ به داخل بسته را نمی‌یابند. این امر به تازگی محتویات بسته کمک می‌کند و ماندگاری محصول بسته‌بندی شده با این پلاسیتک میکروسوراخ را افزایش می‌دهد.

پلاستیک میکروسوراخ‌
پلاستیک میکروسوراخ‌

آیا در ایران از پلاستیک میکروسوراخ‌ استفاده می‌شود؟

بررسی‌های ما نشان داده این فناوری، هنوز وارد ایران و صنعت قارچ نشده و یا اگر هم وجود دارد بسیار محدود است. بنابراین شما به عنوان یک سرمایه‌گذار می‌توانید با تولید یا وارد کردن این نوع از پلاستیک‌ها نه تنها به صنعت قارچ که به نگهداری تمام میوه‌ها و محصولاتی که نیاز به ماندگاری بیشتر دارند کمک شایانی کنید و درآمدزایی بالایی هم داشته باشید.

اگر در حیطه تولید یا واردات این کالا فعالیت کردید، ما در هاگ مارکت از شما برای فروش حمایت خواهیم کرد.

تکنولوژی در صنعت قارچ را در رکاب هاگ تماشا کنید.
3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا