پیش غذا و دسر با قارچ

آموزش آشپزی : پنکیک قارچ

پنکیک قارچ یک غذای کاملا گیاهی بوده و از گوشت در آن استفاده نمی شود و پروتئین آن با قارچ تامین می شود

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک پیش غذای لذیذ و مقوی به سبک کافه ها رفته ایم. در این مقاله دستور پخت پنکیک قارچ را برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم. پنکیک در واقع نوعی کیک نازک است که در ماهی تابه درست می شود و بسته به وعده مصرف آن با مواد مختلف طبخ و سرو می شود. همچنین پنکیک قارچ یک غذای کاملا گیاهی بوده و از گوشت در آن استفاده نمی شود و پروتئین آن با قارچ تامین می شود، از این رو گزینه مناسبی برای افراد گیاهخوار یا به اصطلاح وجترین می باشد. لطفا در ادامه با طرز تهیه مافین قارچ با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

پیازچه: ۴ عدد
تره‌ فرنگی خلال شده: ۱/۳ پیمانه
کدو خورشتی: ۱/۲ پیمانه
فلفل سبز: ۱ عدد
پیاز: ۱/۲ پیمانه
سیب‌زمینی خلالی: ۱/۴ پیمانه
هویج خلالی: ۱/۴ پیمانه
قارچ: ۱ عدد
آرد: ۳/۴ پیمانه
آب: ۳/۴ پیمانه
نمک: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
روغن سرخ‌ کردنی: به مقدار لازم

طرز تهیه:

پیازچه، کدو خورشتی، پیاز، سیب‌زمینی، هویج و در صورت تمایل فلفل سبز و تره‌فرنگی را در کاسه بزرگی باهم مخلوط کنید. سپس آرد، نمک و آب را هم اضافه کنید و خوب با قاشق چوبی هم بزنید. دو قاشق روغن کف تابه بریزید و آن را بچرخانید تا روغن همه‌جا پخش شود. مایه را درون تابه بریزید و یکنواخت پخش‌کنید. بعد هم قارچ ورقه شده را روی آن بچینید. با قاشق چوبی روی قارچ‌ها کمی فشار بدهید.

بعد از ۵ دقیقه که یک طرف پنکیک سبزیجات سرخ شد آن را برگردانید. یکی دو قاشق دیگر روغن از کناره‌های تابه اضافه کنید، اگر لازم است دوباره پنکیک را برگردانید تا طرف اول بیشتر سرخ شود.

نوش جان!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای لذیذ در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر پیش غذا و دسر با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا