اخبار تولید قارچ سراسر کشور

پوشش ۴۵ درصدی تولید قارچ خوراکی

نیمی از جمعیت شهرستان بهار در بخش کشاورزی فعالیت می‌کند

پوشش ۴۵ درصدی تولید قارچ خوراکی، به گزارش هاگ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار اعلام نمود که ۴۵ درصد قارچ استان همدان در این شهرستان تولید می‌شود. عبدالحسین اکبری، در همایش طرح الگوی کشت بیان داشت که  ۳۰ درصد سیب زمینی، ۴۵ درصد قارچ خوراکی، ۳۶ درصد سیر، ۱۳ درصد یونجه و ۲۰ درصد خیار استان همدان در شهرستان بهار تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: نیمی از جمعیت شهرستان بهار در بخش کشاورزی فعالیت می‌کند و از ۱۳۴ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی شهرستان، ۸۵ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی زراعی است.

وی تصریح کرد: ۷۲ واحد تولید گوشت مرغ در شهرستان وجود دارد و ۲۰ درصد گوشت مرغ استان و ۵۴ درصد گوشت شترمرغ و بوقلمون استان در این شهرستان تولید می‌شود.

اکبری به ظرفیت انبارداری شهرستان و وجود سردخانه‌های بالای صفر اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم بالای تولید محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی، ۵۷ واحد انبار بالای صفر معادل ۶۳ درصد استان و با ظرفیت نگهداری ۱۳۵ هزار تن محصولات کشاورزی در شهرستان بهار وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار در خصوص پوشش ۴۵ درصدی تولید قارچ خوراکی افزود: یکی از سیاست‌های جدید اجرای الگوی کشت است و با اجرای الگوی کشت، جانمایی مناسبی از محصولات مختلف تولیدی با توجه به پتانسیل‌های طبیعی، شرایط اقلیمی، منابع آبی، درصد رطوبت و مزیت‌های اقتصادی و سیاست‌های استراتژیک و کلان دولت صورت می‌گیرد.

او تصریح کرد: اجرای الگوی کشت نیازمند آمایش سرزمینی است تا بتوانیم محصولات را در منطقه خاص خود و در زمان خود کشت کنیم و بهره‌وری بالا برسیم.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا