اخبار جهان در حوزه قارچ

پیدا کردن قارچی بسیار کمیاب در حین پیاده روی

پیدا شدن قارچ چتری خالدار در بلژیک

مردی بنام کریس بروگمن در حین پیاده روی در منطقه لیوگم استان فلاندر کشور بلژیک، قارچی بسیار نادر را کشف کرد. این قارچ که نام علمی آن gespikkelde champignonparasol (Leucoagaricus weddingi) یا قارچ چتری خالدار است. این قارچ در سراسر اروپا بسیار کمیاب است و اولین بار است که در کشور بلژیک مشاهده میگردد.

قارچ چتری خالدار  عمدتاً سفیدرنگ با کلاهک و فلس های صورتی تا قهوه ای است؛ این قارچ ارزشمند در منطقه Natuurpunt Meetjesland توسط این مرد در حین پیاده روی هفتگی پیدا شد. وی در ابتدا تصور می کرد که این قارچ یکی از گونه های Bellebargiebos (قارچ چتری سفید) باشد زیرا این قارچ بسیار شبیه به قارچ چتری خالدار است و فقط تفاوت آن در متصل نبودن پره های آبشش مانند زیر کلاهک قارچ و حلقه در روی ساقه قارچ است.

13 نوع دیگر (و کوچکتر) قارچ چتری در فلاندر وجود دارد. از قارچ کشف شده نمونه برداری شده و به ازمایشگاه فرستاده شده زیرا برای اثبات اینکه قارچ چتری خالدار است تحقیقات میکروسکوپی روی قارچ ضروری است. این تحقیقات در حال حاضر ادامه دارد و نتیجه آن در آینده نزدیک اعلام خواهد شد!

قارچ چتری خالدار
قارچ چتری خالدار

این قارچ اولین بار در سال 1994 در کشور هلند کشف شد و مورد بعدی آن در سال 2014 گزارش شد!

این قارچ کمیاب عمدتاً در اروپای شرقی یافت می شود و در اروپای غربی بسیار کمیاب است، اما چندین بار در هلند و آلمان نیز دیده و گزارش شده است. این قارچ معمولا روی خاک های سست، آهک و خاک غنی از مواد مغذی که با لایه ای نازک و هوا پوشیده شده رشد می کند. کریس بروگمن که این قارچ را کشف کرد، می‌گوید: اینکه چرا قارچ اکنون در منطقه لیوگم، ظاهر شده یک راز می باشد!

وی در ادامه می گوید: «شاید تابستان خشک و گرم برای رشد قارچ در اینجا مناسب بوده.، “اما عمدتاً تصادفی است که قارچ در اینجا رشد کرده و کشف شده و همچنین تصادفی است که من آن زمان آنجا بودم و قارچ رغا دیدم. شاید اگر یک هفته بعد از کنار قارچ رد می شدم، ممکن بود هرگز آن را ندیده باشیم.”

منبع: observations.be
اخبار جهان در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا