اخبار علمی حوزه قارچ

پیشنهاد مصرف قارچ‌ جادویی توسط درمانگران استرالیایی

استفاده از ال‌اس‌دی برای آموزش درمانگران روان در دهه ۵۰ و ۶۰ متداول بوده‌است


پیشنهاد مصرف قارچ‌ جادویی توسط درمانگران استرالیایی برای علاج بیماران، بیش از ده سال پیش گروهی از پژوهشگران دانشگاه یوسی‌ال‌ای دریافتند که سیلوسایبین، ماده موثر قارچ‌ جادویی می‌تواند به بیماران لاعلاج کمک کند تا با مرگ خود کنار بیایند.

پنج سال پیش دو مطالعه دیگر، یکی در دانشگاه نیویورک و دیگری در دانشگاه جان هاپکینز، نتیجه مطالعه قبلی را تایید کردند و نشان دادند که سیلوسایبین می‌تواند به مراقبت‌های تسکینی کمک کند.

این مطالعات و نظیر آن بخشی از جنبشی است که “رنسانس روان‌گردان” نام دارد و نشان‌دهنده افزایش توجه و علاقه دانشمندان به کاربرد درمانی داروهای روان‌گردان و به خصوص سیلوسایبین است.

پیشنهاد مصرف قارچ‌ جادویی
پیشنهاد مصرف قارچ‌ جادویی توسط درمانگران استرالیایی

اما مقررات سفت و سخت روی این داروها سبب شده که تا کنون پژوهشی بالینی درباره تاثیر این دارو برای درمان “اختلال اضطراب” انجام نشود. پژوهشگران دانشگاه ملبورن اما امیدوارند که ورق برگردد.

ماه گذشته آنها اولین گروهی در جهان بودند که توانستند مجوز اخلاق پزشکی را برای مطالعه بالینی تاثیر سیلوسایبین برای درمان اختلال اضطراب عمومی (GAD) کسب کنند.

اختلال اضطراب عمومی به اختلال اضطرابی گفته می‌شود که عامل مشخصی برای اضطراب وجود ندارد، و می‌تواند مزمن شود.

این گروه از پژوهشگران حتی قصد دارند که استفاده از سیلوسایبین(قارچ جادویی) را به عنوان یک گزینه به درمان‌گران در دوره‌های آموزشی ارائه دهند. به زعم پژوهشگران استرالیایی کسب مجوز برای استفاده درمان‌گران از سیلوسایبین یک “دستاورد بزرگ” است.

استفاده از ال‌اس‌دی برای آموزش درمانگران روان در دهه ۵۰ و ۶۰ متداول بوده‌است، اما این اولین کارآزمایی است که سیلوسایبین را به عنوان یک ابزار آموزشی به درمان‌گران پیشنهاد می‌دهد و از سال ۱۹۷۴ اولین بار است که یک داروی روان‌گردان به این منظور به کار می‌رود.

یکی از دلایلی که برای مصرف سیلوسایبین از سوی درمان‌گران ارائه می‌شود، پرسشی است که بیماران مطرح می‌کنند: آیا خودت استفاده کرده‌ای؟

تلاش برای ایجاد تجربه مشترک میان روان‌درمان و بیمار، با آزمایش‌های متداول پزشکی که ممکن است بیماران را به مثابه موش آزمایشگاهی ببیند فرق می‌کند. بسیاری از بیماران نمی‌خواهند وارد قلمروی ناآزموده و ناشناخته‌ای شوند که درمان‌گران هیچ شناختی از آن ندارند، اما اغلب ناچارند به چنین گزینه‌ای تن دهند.

پژوهش دانشگاه ملبورن قرار است سال ۲۰۲۲ با ۷۲ شرکت‌کننده برگزار شود.

منبع خبر: بی بی سی فارسی

اخبار علمی حوزه قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا