اخبار علمی حوزه قارچ

پیش‌بینی شمار قربانیان سرطان در سال ۲۰۱۸

تعداد موارد جدید ابتلا به سرطان به ۱۸.۱ میلیون مورد می رسد

پیش‌بینی شمار قربانیان سرطان در سال ۲۰۱۸، متأسفانه این روزها همواره این خبر ناخوشایند به گوش می‌رسد که سرطان به یکی از اصلی‌ترین دلایل مرگ‌ومیر انسان‌ها تبدیل‌شده است.

به گزارش خبرگزاری هاگ- طبق آخرین تحقیقات انجام‌شده توسط آژانس بین‌المللی مطالعات سرطان، نتایج حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۸ میلادی حدود ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست خواهند داد. این سازمان همچنین تخمین زده است که تعداد موارد جدید ابتلا به سرطان به ۱۸.۱ میلیون مورد برسد.

در ادامه گزارش منتشره از این مرکز تحقیقاتی و پژوهشی قربانیان سرطان آمده است که در سال ۲۰۱۲ و به‌صورت تخمینی هشت میلیون و ۲۰۰ هزار نفر براثر ابتلا به بیماری سرطان جان خود را از دست دادند. این در حالی است که موارد جدید ابتلا به این بیماری ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار مورد بوده است.

عوامل افزایش ابتلا

بر اساس اعلام این مرکز پژوهشی، رشد جمعیت، پیری و همچنین توسعه اجتماعی و اقتصادی از عواملی هستند که میزان ابتلا به سرطان را افزایش داده‌اند.

متأسفانه در هیچ جای این کره خاکی، رشد قارچ گونه سرطان در امان نبوده است و این کابوس هرروز نقاط بیشتری را در چهار گوشه جهان در برمی‌گیرد. اما آسیا اصلی‌ترین محل ابتلا به سرطان به شمار می‌رود. حدود ۵۷ درصد از سرطان‌های کل جهان که به مرگ می‌انجامند در قاره کهن مشاهده می‌شوند. همچنین چیزی حدود نیمی از کل موارد ابتلا به سرطان هم در قاره آسیا روی می‌دهد.

قاره اروپا علی‌رغم دربرداشتن تنها ۹ درصد جمعیت جهان، سهمی ۲۰ درصدی در آمار مرگ‌ومیر براثر ابتلا به سرطان دارد. همچنین ۲۳ درصد از موارد جدید ابتلا به این بیماری در قاره سبز ظهور می‌کند. در همین رابطه بعد از آسیا و اروپا، آمریکا در جایگاه سوم قرار دارد. قاره‌ای که ۱۴ درصد از سرطان‌ های منتهی به مرگ در آن دیده می‌شود.

انواع سرطان در سال ۲۰۱۸

بر اساس آمار و گزارش‌های منتشره قربانیان سرطان، سرطان ریه در سال ۲۰۱۸ مرگبارترین نوع این بیماری است. تخمین زده می‌شود که سرطان ریه طی سال جاری جان ۱٬۸۰۰٬۰۰۰ نفر از بیماران مبتلابه سرطان را خواهد گرفت. بعد از ریه، روده، معده، کبد و البته پستان ۴ ضلع دیگر از پنج‌ضلعی سرطان‌های رایجِ کشنده را تشکیل می‌دهند. این ۵ عضو از بدن، بیش از سایر بخش‌های بدن به دلیل ابتلا به سرطان جان افراد را در سال ۲۰۱۸ در سطح جهان خواهند گرفت.

مصرف قارچ، یکی از این راه‌ها برای پیشگیری

“کریستوفر ویلد” مدیرکل این موسسه در خصوص جزئیات این گزارش این‌گونه،  توضیح داد: برای مقابله با افزایش هشداردهنده ابتلا به سرطان، پیشگیری نقش کلیدی ایفا می‌کند و فراهم کردن زمینه‌ها برای آموزش در راستای پیشگیری از این بیماری ضروری به نظر می‌رسد. یکی از این راه‌ها برای پیشگیری مصرف قارچ است. که با داشتن آنتی‌اکسیدان نقش مهمی در این امر دارد.

اخبار علمی حوزه قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا