جهاد کشاورزی

پیش‌بینی تولید ۱۸۰ هزار تن قارچ در سال جاری

ورود قارچ‌های سمی به بازار کذب است

پیش‌بینی می‌شود در طول سال جاری ۱۸۰ هزار تن قارچ خوراکی تولید خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از ایرنا الهام فتاحی‌فر گفت: سال گذشته حدود ۱۷۰ هزار تن قارچ خوراکی دکمه‌ای در سطح ۸۶۰ هکتار در استان‌های مختلف کشور تولید شده است.

معاون مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها و گیاهان زینتی و قارچ‌های خوراکی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه قارچ‌های خوراکی  در ۳۰ استان کشور به مقدار ۱۸۰ هزار تن قارچ تولید می‌شوند، اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های موجود، تهران، البرز، اصفهان، خراسان رضوی،  فارس و قزوین، عمده استان‌های  تولیدکننده‌ی قارچ خوراکی کشور هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس  آمارهای سال ۱۳۹۸، حدود ۶ هزارتن قارچ خوراکی به ارزش ۸٫۷ میلیون دلار به کشورهای هدف از جمله امارات، عراق، کویت، روسیه و کشورهای مختلف صادر شد.

آیا ورود قارچ‌های سمی به بازار واقعیت دارد و  باعث بروز مشکلاتی شده است یا خیر؟

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از ایرنا، الهام فتاحی‌فر درباره‌ی انتشار اخباری در شبکه‌های مجازی مبنی بر ورود قارچ‌های سمی به بازار و ایجاد نگرانی‌هایی برای مردم ، گفت: انتشار خبر ورود قارچ‌های سمی به بازار مربوط به خبرهای سال ۹۷ تا ۹۸ است که در خصوص برداشت قارچ‌های سمی از طبیعت، مراتع و جنگل‌ها بود و هیچ ارتباطی با قارچ‌های خوراکی پرورشی مقطع زمانی کنونی ندارد.

وی با بیان اینکه اکنون فصل برداشت قارچ‌های طبیعی و جنگلی نیست، اظهار داشت: فصل رویش و برداشت قارچ‌های طبیعی مربوط به اسفندماه تا آخر خردادماه و همچنین مهر و آبان هرسال است.

معاون مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها و گیاهان زینتی و قارچ‌های خوراکی جهاد کشاورزی تصریح کرد: تاکنون مواردی در خصوص عرضه‌ی قارچ‌های وحشی و صدمات انسانی آن در استان‌ها گزارش نشده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا