اخبار عمومی و گزارش

پیوند قارچ ترافل با برخی درختان برای اولین بار در کشور

در صورتی که سامانه همه‌گیر شود از قاچاق چوب تا حد زیادی پیشگیری خواهد شد

پیوند قارچ ترافل با برخی درختان برای اولین بار در کشور، به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از برنا از گرگان؛ عبدالرحیم لطفی اظهار کرد: هفته منابع طبیعی امسال با شعار “همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی” نام‌گذاری شده است و روز درختکاری به‌صورت متمرکز در شهرستان گرگان با حضور استاندار برگزار خواهد شد.

لطفی گفت: انجام پیوند قارچ ترافل با برخی درختان برای اولین بار در کشور توسط یک پژوهشگر بخش خصوصی و روی درخت بلوط انجام‌ شده است که در هفته منابع طبیعی از این پژوهش رونمایی خواهد شد.

وی یادآور شد: تقدیر از خانواده‌های کارکنان منابع طبیعی که اقدامات ایثارگرانِ در حفظ منابع طبیعی داشتند و همچنین توزیع نهال رایگان بین شهروندان نیز جزو برنامه‌های هفته منابع طبیعی است.

لطفی در ادامه گفت: متأسفانه به علت افزایش قیمت چوب شاهد قاچاق چوب در سراسر استان هستیم بدین منظور از کارخانجات خواسته شد تا به‌هیچ‌وجه با قاچاقچیان همکاری نکرده و چوب از آنان خریداری نکنند.

وی متذکر شد: در صورتی که چوب قاچاق در محوطه کارخانجات مشاهده شود به‌ عنوان همکاری در جرم تلقی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی گلستان گفت: به دلیل محدودیت نیروهای منابع طبیعی در رابطه با حمل سلاح، اسپری و دیگر تجهیزات از کمک نیروی انتظامی نیز درزمینه مقابله با قاچاقچیان استفاده می‌شود.

وی همچنین متذکر شد: حمل چوب باید بنا بر درخواست در سامانه چوب صورت بگیرد و پروانه حمل صادر شود.

لطفی تأکید کرد: در صورتی که سامانه همه‌گیر شود از قاچاق چوب تا حد زیادی پیشگیری خواهد شد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا