دانش افزایی در حوزه قارچ

بررسی دلایل خرد شدن بافت کمپوست

خرد شدن بافت کمپوست و تخمیر بی هوازی

خرد شدن بافت کمپوست را در این مقاله مطالعه می فرمایید.

در ابتدا بهتر است با کمپوست بیشتر آشنا شوید و بدانیم کمپوست چیست، اگر بخواهیم تعریفی مختصر از کمپوست ارائه دهیم فعالیت تجزیه مواد آلی به مواد خاکی شکل است. منظور از مواد آلی همان گیاهان هستند و حشراتی مانند کرم خاکی و باکتری ها و قارچ های موجود در خاک به فرایند تجزیه کمک می کنند.

کمپوست می تواند منجر به حاصلخیزی خاک و افزایش محصول شود. روش دیگری که برای تولید کمپوست استفاده می شود تجزیه زباله های غذایی و کشاورزی است.می توان از این روش به عنوان یه فعالیت عالی نام برد که نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست بازی می کند.

حدود 70 درصد کل زباله های کشور ما از باقی مانده مواد غذایی و محصولات کشاورزی است، بنابراین تجزیه این زباله ها کمک شایان توجهی به حفاظت از محیط زیست خواهد کرد.

با توجه به آنچه گفته شد می توان به این نتیجه رسید که وجود کمپوست برای زمین های کشاورزی و زراعی امری ضروری است، اما گاهی اوقات کمپوست خرد می شود در ادامه دلایل خرد شدن کمپوست و تاثیری که می تواند بر خاک های کشاورزی داشته باشد را بررسی می کنیم.

خرد شدن بافت کمپوست خوب نیست، چون تبادل هوا در آن مشکل می‌شود. پیامدهای آن کم شدن میزان اکسیژن در کمپوست قارچ و درنتیجه تخمیر بی‌ هوازی است.

تخلیه آمونیاک از چنین کمپوستی به‌ سختی صورت می‌گیرد. علاوه بر این ایجاد یکنواختی دما در چنین کمپوستی به‌ دشواری میسر است. دلایل نرم و خرد شدن بافت کمپوست عبارت‌اند از:
۱-استفاده از کلش گندم کهنه و باران خرده
۲-افزایش تعداد دفعات هم زدن و زیرورو کردن کمپوست
۳-افزایش دمای کمپوست به بیش از ۸۰ درجه سانتی‌گراد.

گردآوری : تیم تحریریه هاگ 

با تشکر از دکتر محمد فارسی

دانش افزایی در حوزه قارچ را با هاگ تجربه کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا