خواص قارچ ، فواید و ارزش غذایی انواع قارچ ها

چرا باید قارچ خشک بخوریم؟!

فواید خوردن قارچ خشک همراه با توضیحات کامل

چرا باید قارچ خشک بخوریم؟ حتما تا کنون انواع مختلف قارچ خشک را در بسته‌بندی‌های مختلف در فروشگا‌های مختلف مثل هاگ مارکت دیده‌اید. اما شاید ندانید که آنها چه کاربردی دارند و مصارفشان چیست. این مقاله به شما کمک میکند تا با اهمیت و فایده قارچ خشک آشنا شوید و آن را در حتما در سبد غذایی خانواده خود بگذارید.

خواص قارچ خشک چیست؟

از آنجا که قارچ‌ها را به صورت فلاش پرورش می‌دهند، همیشه مقدار زیادی قارچ تولید می‌شود که گاه بیش از نیاز بازار است. از آنجا که قارچ باید تازه و مصرف شود و عمر کوتاهی دارد، یکی از راه‌های نگهداری آن خشک کردن قارچ است.

برای این کار  آب موجود در قارچ را با روشهای مختلف که در مقاله صفر تا صد تولید قارچ خشک توضیح داده‌ایم، می‌گیرند و قارچ خشک به دست می‌آید.
چرا باید قارچ خشک بخوریم؟! فواید مصرف قارچ خشک
چرا باید قارچ خشک بخوریم؟! فایده قارچ خشک

فواید و خواص قارچ خشک 

  • قارچ خشک حاوی مقادیر غنی ویتامین D

 قارچ خشک حاوی مقادیر غنی ویتامین D است، زیرا قارچ‌ها در دیواره سلولی خود ماده‌ای به نام ارگوسترول دارند که وقتی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد به ویتامین D تبدیل می‌شود.
بنابراین در فصلهای سرد یا در مناطقی که دسترسی به نور خورشید کمتر است، میتوان نیاز به ویتامین D را از طریق قارچ خشک تامین کرد.
مهمترین نکته این است که سطح ویتامین D در قارچ خشک  تا ماه‌های متمادی حفظ می‌شود و بعد از گذشت شش ماه هنوز هم دارای مقدار زیادی از این ویتامین مفید است.
اگر بخواهید ویتامین D قارچ را افزایش دهید، در مقاله بگذارید قارچ حمام آفتاب بگیرد، روشهای این کار را توضیح داده‌ایم.
  • قارچ خشک دارای مقادیر زیاد پروتئین

 مقدار پروتئین بیشتری در قارچ خشک وجود دارد. به عنوان مثال مطالعات نشان داده که قارچ شیتاکه حدود 10 درصد پروتئین در حالت خشک بیشتر دارد. قارچ خشک مانند حبوبات سرشار از پروتئین گیاهی است و میتواند به خوبی جایگزین گوشت محسوب شود.

  • سهولت در مصرف قارچ خشک

برای خانمهای خانه و کسانی که به آشپزی علاقه‌مند هستند، سهولت در استفاده و سرعت کاربری بسیار مهم است. قارچ خشک را به سادگی میتوان برای طعم‌دار کردن و افزودن مواد مغذی به سرعت استفاده کرد.

به علاوه اگر پودر نشده باشند میتواند با افزودن کمی آب، آنها را در غذاهای مختلف مانند قارچ تازه مصرف نمود.

  • قارچ خشک دارای طعی بسیار عالی

یک دلیل مهم که سرآشپزهای حرفه‌ای از قارچ خشک استفاده می‌کنند طعم خاص و مطبوع آن است، که دستپخت شما را از سایرین ممتاز می‌کند. مثلا اگر مقداری قارچ مورل خشک شده را مرغ در حالت تفت دادن اضافه کنید، تفاوت طعم آن حیرت‌برانگیز می‌شود.


اگر دوست دارید قارچ‌های خشک بیشتری را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید، می‌توانید از فروشگاه هاگ مارکت، انواع قارچ‌های خشک را تهیه نمایید.

برای آگاهی از خواص قارچ، با دانشنامه هاگ همراه باشید.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا