انیمیشن و قصه

قارچ های شگفت انگیز زیبا و خوشمزه

آموزش زیست شناسی برای کودکان به زبان انگلیسی

قارچ های شگفت انگیز زیبا و خوشمزه – آموزش زیست شناسی برای کودکان به زبان انگلیسی

برای اینکه بتوانیم خواص غذاهایی که در طول روز مصرف می‌کنیم به کودکان بیاموزیم، می‌شود از شیوه توضیح مواد سازنده غذاها استفاده کرد. مثلا اینکه سبزیجات و صیفی‌جات(میوه‌های تابستانی) مورد استفاده در غذا هرکدام چه خواصی دارند.

تفاوت سبزیجات و صیفی‌جات(تابستانی‌ها) چیست؟

از نظر تغذیه‌ای میوه‌ها و سبزیجات در یک گروه قرار می‌گیرند. میدانستید از نظر علمی، بسیاری از غذاهایی که از آنها به عنوان سبزیجات استفاده می‌کنیم در واقع میوه هستند! از نظر گیاه‌شناسی میوه‌ها بخشی از گیاهان گلدار هستند که حاوی بذر می‌باشند. به طور کلی اگر گیاهی باشد که دانه داشته باشد، میوه بحساب می‌آید در غیر اینصورت سبزی است.

لوبیا، ذرت، فلفل دلمه‌ای، نخودفرنگی، بادمجان، کدو تنبل، خیار، کدو، گوجه‌فرنگی، آجیل‌ها و غلات(که در واقع دانه‌های بیش از حد بزرگ هستند) همه میوه هستند. از نظر گیاه‌شناسی سبزیجات بخش‌هایی از گیاه هستند: برگ‌ها(کاهو و …)، ریشه‌ها(هویج و …)، ساقه‌ها(کرفس و …) و جوانه‌ها(کلم بروکلی و …).

صیفی‌جات یک ساختار دانه‌دار است که از تخمدان یک گیاه گلدار رشد می‌کند، در حالی که سبزیجات سایر قسمت‌های گیاه مانند ریشه‌ها، برگ‌ها، ساقه‌ها و جوانه‌ها هستند. بیشتر صیفی‌جات قند ساده‌ای بنام فروکتوز دارند که آنها را شیرین کرده، اما سبزیجات دارای مقادیر کمتری از فروکتوز می‌باشند.

و اما قارچ‌ها که از دسته‌ای کاملا جداگانه هستند، یعنی نه گیاه هستند و نه حیوان. این گروه هم‌مانند گیاهان حرکت نمی‌کنند و همچنین عملیات فتوسنتر را هم انجام نمی‌دهند. آنها برای تغذیه و دریافت انرژی از ارگانیسم‌های دیگر استفاده می‌کنند. قارچ از انواع مواد غذایی است که در دسته‌بندی میوه و سبزیجات قرار می‌گیرد.

قارچ های شگفت انگیز

با انیمیشن و قصه در سایت هاگ می‌توانید هر روز کارتون‌های جذابی تماشا کنید و قصه‌های بیشتری بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا