تکنولوژی در صنعت قارچ

چرخ‌ های اتوماتیک قارچ چینی مزارع پرورش قارچ

دستگاه اتوماتیک قابل برنامه ریزی برداشت قارچ خوراکی

آشنایی با چرخ‌ های اتوماتیک قارچ چینی

 

در شغل پرورش قارچ یکی از مراحل بسیار مهم برداشت است، در صورتی که تمامی قارچ ها با روش صحیح از بستر کشت جدا نشوند بستر دچار آسیب می شود و اینگونه حجم تولید در فاز بعدی کاهش می یابد.

در هنگام برداشت باید مراقب بود که به بافت قارچ نیز آسیبی وارد نشود تا علاوه بر اینکه کیفیت آن حفظ می‌شود مدت زمان ماندگاری آن نیز طولانی تر گردد.

اصل اساسی در برداشت قارچ این است، در هنگام برداشت دستی قارچ ابزار اصلی چاقوست و باید از آن استفاده شود .

در این زمان قارچ ها با دست چپ نگه داشته می شوند و با چاقویی که در دست راست قرار دارد از بستر جدا می گردند. نباید پایه قارچ از بستر پرورش بیرون کشیده شود چراکه با این روش مقدار زیادی میسلیوم روی پایه قارچ باقی خواهد ماند.

در هنگام برداشت قارچ معمولا کارگران قارچ چین 3 تا 5 قارچ را در دست خود نگه می دارند و سپس آن را به سبد منتقل می‌کنند اما نکته قابل توجه عدم برخورد قارچ های داخل دست با یکدیگر است.

با توجه به حساسیت مرحله برداشت قارچ، لزوم استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن و به روز  در این مرحله پیش از پیش حس می‌شود.

در این فیلم شما با دستگاه قارچ چین اتوماتیکی آشنا شدید که از قابلیت برنامه ریزی برخوردار است و میتواند درجهات مختلف حرکت کند.

استفاده از این دستگاه کمترین آسیب را به قارچ ها وارد می کند و محصول از کیفیت بالاتری برخوردار است بعلاوه امکان برداشت بیشتر و دقیق تر را فراهم می نماید.

  تکنولوژی در صنعت قارچ را در رکاب هاگ تماشا کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا