دانستنی‌ها درباره قارچ

ساخت چرم از میسلیوم قارچ

مایسل زیرشاخه شرکت هیوندای 10 میلیون دلار، برای مواد زیستی میسلیوم جمع‌آوری کرد

ساخت چرم از میسلیوم قارچ، استارت‌آپ مایسل (Mycel) در زمینه تولید قارچ‌ در کره جنوبی ، که در اصل یکی از زیرشاخه‌های گروه موتور هیوندای بود، اخیراً از تکمیل بودجه 10 میلیون دلاری خود برای تجاری‌سازی چرم مبتنی بر میسلیوم قارچ در سال 2023 خبر داد.

این شرکت از میسلیوم برای جایگزین کردن چرم حیوانی استفاده کرده، که می‌توان از آن در ساخت صندلی‌های اتومبیل، لوازم آرایشی پیشرفته و اقلام مد مانند کفش، لباس و کیف استفاده نمود. مهم‌ترین ماموریت شرکت، تغییر ذائقه و انتظار مشتریان به سمت ایجاد یک سیستم تجدیدپذیر پایدار و سازگار با محیط زیست است که در عین حال به تنوع نیاز مشتریان نیز احترام بگذارد.

تاریخچه مایسل در ابداع چرم مبتنی بر میسلیوم قارچ

گروه موتور هیوندای از سال 2000،  یک سیستم سرمایه‌گذاری داخلی به نام HMG راه اندازی کرد، تا به همه کارکنان شرکت هیوندای موتور و کیا که ایده‌های نوآورانه دارند، فرصت تجاری‌سازی بدهد. در سال 2017، فعالیت این گروه شدت یافت و چندین ابتکار نوآورانه در  زمینه‌های حرکت، قطعات خودرو، نرم‌افزار و خدمات فناوری اطلاعات را اجرا کرده است.

در سال 2016، مایسل به عنوان یک شرکت‌کننده در برنامه پرورش استارت آپ داخلی HMG شروع به توسعه موادی مانند کامپوزیت‌های خودرو و پارچه‌های مبتنی بر میسلیوم قارچ کرد. در ماه می 2020، HMG  اعلام کرد که مایسل به عنوان یک شرکت مستقل شروع به فعالیت کرده، و اکنون بر روی محصولات متنوع چرم قارچی متمرکز شده است.

تجاری سازی چرم گیاهی در سال 2023

برای توسعه، شرکت مایسل قصد دارد در سال 2023 چرم قارچی خود را در سنگاپور تجاری کند و همچنین در حال مذاکره با برندهای بین المللی لوازم آرایشی برای توسعه مشترک محصولات چرمی مبتنی بر میسلیوم قارچ و همچنین مواد آرایشی است.

سونجین ساح، یکی از بنیانگذاران و کارمندان سابق هیوندای موتور، ابراز امیدواری کرد که از این بودجه برای افتتاح یک کارخانه تولید قارچ در کره جنوبی استفاده کرده و تعداد کارکنان خود را از تعداد فعلی به دو برابر خواهد رساند.

دانستنی‌ها درباره قارچ را در هاگ دنبال کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا