دانستنی‌ها درباره قارچقارچ و خانواده

طعم خوب قارچ را حفظ کنیم

طعم لذت بخش قارچ را از بین نبریم

قارچ‌ها، این موجودات عجیب و غریب کوچک اسفنجی دارای ویژگی‌های فراوانی هستند که آنها را برای مصارف خوارکی و دارویی بسیار جذاب و لذت‌بخش می‌کنند. فرقی نمی‌کند یک قارچ دکمه‌ای سفید باشد یا یک قارچ زردپیچاک زرد رنگ؛ هر کدام از آنها دنیای متنوعی از عطر و طعم را برای ما به ارمغان می‌آورند. حتی گونه‌های سمی یا حتی روان‌گردان (مجیک مشروم) قارچ‌ها هم جذاب و وسوسه‌برانگیز است.
قارچ‌ها یک دوست مهم و همراه همیشگی برای گیاهخواران هستند، زیرا پروتئین کافی برای جایگزینی با گوشت را دارند. همچنین منبع بسیار خوبی از ویتامین های B حیاتی و سلنیوم و روی است و اگر در برابر آفتاب رشد کند یا قرار گیرد، به اندازه کافی ویتامین D نیز دارد.

چطور طعم خوب یک قارچ را از بین ببریم؟

راه‌های استاندارد زیادی برای مصرف قارچ‌ها وجود دارد، کبابی، پخته، سرخ شده. اما راه‌هایی هم هست که می‌توان طعم خوب آنها را از بین برد، مثلا

بخارپز کردن:

مثل بخارپز کردن یا جوشاندن. زیرا با این کار مقدار زیادی آب جذب بافت قارچ شده و طعم آن را کاملا از بین می‌برد.

خوردن قارچ سمی:

یک راه بسیار ساده برای داشتن یک تجربه وحشتناک، خوردن قارچ‌های سمی است. به راحتی با این کار لذت اسهال، تهوع و سردرد، و گاه مرگ هم تجربه خواهید کرد. در یک مقاله دانشگاهی در مورد مسمومیت با قارچ‌ها گفته شده که : “خوردن مقدار کمی قارچ [بسیار سمی] می‌تواند باعث اختلالات کبدی، کلیوی یا حتی مغزی و گاهی اوقات مرگ شود.” شوخی نیست، تخمین زده می‌شود سالانه بیش از 100 مرگ و میر ناشی از مسمومیت با قارچ‌ها ایجاد می‌شود.به همین دلیل فقط وقتی که می‌خواهید مرتکب یک فاجعه شوید، بدون تجربه به جنگل بروید و هر قارچی را دیدید بچینید و نوش جان کنید.

شستن قارچ:

یک راه دیگر برای فاجعه کردن طعم قارچ، این است که آنها را زیر آب بشویید! به راحتی آب جذب آن شده و مزه‌اش را افتضاح می‌کند. اگر نمی‌خواهید این اتفاق بیفتد از یک اسفنج مرطوب یا دستمال کاغذی مرطوب استفاده نمایید. البته ابزارهای خوبی هم امروزه برای تمیز کردن قارچ اختراع شده‌اند که میتوانید به راحتی از آنها استفاده کنید.

برای تهیه انواع قارچ‌های متنوع به هاگ مارکت مراجعه نمایید و اگر سئوالات بیشتری دارید آن را از مشاوران متخصص پرورش قارچ‌های خوراکی بپرسید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا