خرید و نگهداری قارچقارچ و خانواده

چطور قارچ را ماکروویو کنیم؟

چطور قارچ را ماکروویو کنیم؟ تحقیقات جدید می گوید سالم ترین راه طبخ قارچ، قرار دادن آن در ماکروویو هست. ما توضیح می دهیم که چطور خواص قارچ به خوبی حفظ شود و در عین حال عطر و طعم فوق العاده ای داشته باشد.

اگر شما تا به حال قارچ طبخ کرده باشید فارغ از اینکه سرخ کرده، پخته یا جوشانده باشید، می دانید که آن ها ابتدا خشک به نظر می رسند بعد شروع به آب انداختن می کنند. یعنی علی رغم ظاهرشان قارچ ها بسیار آب دار هستند. این به این معنی است که قارچ ها برای ماکروویو کردند ایده آل هستند و نیازی نیست اگر تمایل ندارید مواد اولیه دیگری به آن اضافه کنید.

مطمئن باشید که قارچ ها را آبدار میل می کنید تا بیشترین مقدار مواد مغذی را دریافت کنید.

چرا ماکروویو کردن قارچ خوب است؟

تحقیقات جدید توسط مجله بین‌المللی علوم غذا و تغذیه به انواع قارچ های خاص (به نام قارچ دکمه ای سفید، شیتاکه، قارچ صدفی و شاه صدف) همراه با روش‌های پخت متفاوت نگاه کرد و متوجه شد که وقتی قارچ‌ها در زمان‌های پخت‌وپز کوتاهی قرار می‌گیرند، بیشتر ویتامین و مواد غذایی خود را حفظ می‌کنند.

بهترین نوع قارچ برای ماکروویو کردن کدام است ؟

انواع مختلف قارچ هنگام پخته شدن به روش یکسان واکنش نشان نمی دهند. برای مثال، کیجا (Chanterelles)، هنگام سرخ شدن خوشمزه تر هستند و قارچ صدفی اگر برای مدت طولانی پخته شود حالت چرمی به خود میگیرد.

مایکروویو کردن قارچ طعم آن را افزایش نمی‌دهد، اما آن را غلیظ می‌کنند. قارچ ها به سادگی طعم قارچ پخته شده را می دهند زیرا آب آن را کاراملی نمی کنید. با این حال، می‌توانید با آغشته کردن قارچ‌ها با کره سیر، خواباندن آن‌ها در روغن زیتون (با یک شاخه آویشن)، یا استفاده از چند قطره سس سویا، طعم آن را اضافه کنید.

روش های مختلف قارچ  برای مایکروویو کردن :

  1. اسلایس شده: به تعداد دلخواه قارچ را در یک کاسه برش دهید، روی آن را بپوشانید و سپس به مدت دو تا سه دقیقه بپزید و برش ها را یک بار هم بزنید. اگر برش ها هنوز به اندازه کافی نرم نیستند، آن ها را 30 ثانیه بیشتر بپزید تا به شکل دلخواه در بیایند.
  2. قارچ دکمه ای کوچک: قارچ های دکمه ای کامل را در یک کاسه کم عمق به صورت یک لایه، سمت دنده ای به سمت بالا قرار دهید و به مدت دو تا سه دقیقه در مایکروویو قرار دهید. در صورت نیاز به پخت و پز 30 ثانیه دیگر ادامه دهید.
  3. پورتوبلو یا قارچ صحرایی: برای پخت یک قارچ پورتوبلو آن را در یک کاسه کم عمق قرار دهید و محکم بپوشانید. دو دقیقه در مایکروویو قرار دهید و سپس پوشش را بردارید. دو تا سه دقیقه دیگر بسته به اندازه قارچ یا تا زمانی که قارچ نرم شود و مایع جمع شده در ظرف تبخیر شود، بپزید.

 

منبع: گود فود

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا