دانش افزایی در حوزه قارچ

چه عواملی مقدار PH کمپوست را تعیین می کند؟

در این مقاله به بررسی نقش مواد اولیه مانند سولفات آمونیوم، گچ و آب در تعیین میزان PH در فرآیند ساخت کمپوست می پردازیم. تهیه و استفاده از کمپوست قارچ نه تنها به کشت قارچ محدود نمی شود، بلکه قدمتی به مراتب بیشتر از کشت قارچ های خوراکی دارد. تاریخ حکایت از آن دارد که کشاورزان در اقصی نقاط جهان برای تقویت خاک و برداشت محصول بیشتر از کمپوست استفاده می کردند. البته نوع کمپوست بسته به مواد آلی موجود و قابل دسترس در هر منطقه متفاوت بود. با ما همراه باشید.

سولفات آمونیوم (NH4) 2SO2

در طی کمپوست سازی داخلی، NH3 با واکنش هوا به اسید سولفوریک، H2SO4 از هوا حذف می شود. محصول جانبی حاصل از این فرآیند سولفات آمونیوم (NH4)2SO2 است. سولفات آمونیوم را می توان به عنوان منبع نیتروژن به کمپوست اضافه کرد. این مقدار pH کمپوست را کاهش می دهد.

گچ

خاصیت اصلی گچ چیست؟ ظرفیت اتصال اسیدی گچ، pH کمپوست را خنثی می کند. بنابراین گچ در واقع چه کاری انجام می دهد؟ همچنین گچ باعث می شود کود مرغ چسبندگی کمتری داشته باشد. مزیت این کار این است که کود را می توان از طریق کاه تجزیه شده بهتر مخلوط کرد. گچ تضمین می کند که ساختار کمپوست باز و هوا در آن باقی می ماند و تمایل کمتری به بی هوازی شدن دارد، این یک شرط بسیار مهم برای اطمینان از کاهش pH در طول فرآیند است.

آب

مقادیر عظیمی از آب در فاز I استفاده می شود. رطوبت نی در لحظه پر شدن تونل فاز دوم از 5 تا 20 درصد به رطوبت 74 تا 76 درصد افزایش می یابد. این رطوبت توسط آب اضافه شده ایجاد می شود. بنابراین pH آب تأثیر بسیار بیشتری از آنچه فکر می کنید دارد.

آب باران / آب زیرزمینی

اگر در فصل بارندگی مقدار زیادی آب باران با pH 6 یا حتی کمتر و در فصل خشک آب زیرزمینی بیشتر با PH 7 استفاده شود، متوجه خواهید شد که مقدار pH به مرور زمان تغییر می کند. آب در کارخانه کمپوست بازیافت می شود که این تغییر تدریجی را توضیح می دهد.

آب بی هوازی

اگر آب بازیافتی یا آب فرآوری شده در یک مخزن ذخیره شود، نباید اجازه داد که بی هوازی شود. اگر آب بی هوازی شود، تمام میکروارگانیسم‌های موجود در آب از بین می‌روند و مقدار pH آب فرآیند به شدت کاهش می‌یابد. این امر باعث نتایج ضعیف در پایان فرآیند کمپوست می شود.

منبع: Mushroommatter ترجمه از تیم رسانه هاگ

در هاگ مقالات مرتبط با دانش افزایی در حوزه قارچ را مطالعه نمایید.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا