خواص قارچ ، فواید و ارزش غذایی انواع قارچ ها

چگونه از سرما خوردگی جلوگیری کنیم؟

افزایش سیستم ایمنی بدن با قارچ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان: بر اساس اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها هر ساله بزرگسالان دو یا سه بار با بیماری سرما خوردگی دست و پنجه نرم می‌کنند. بیشتر افراد تلاش می‌کنند خود را با واکسن آنفولانزا در امان نگه دارند.

علاوه بر شستن دست و صورت با صابون و به مدت ۲۰ ثانیه، کار‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توان از آن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری استفاده کرد.

برای صبحانه ماست بخورید، موجودات زنده‌ای که به ناراحتی سیستم گوارش کمک می‌کند و باعث بهبود آن می‌شود می‌تواند شما را از شر سرماخوردگی در امان نگه دارد.
کمی پنجره‌ها را باز کنید، اینکه اجازه دهید کمی هوای تازه وارد اتاق شود و در آن جریان داشته باشد بسیار مفید خواهد بود.

قارچ بخورید قارچ سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

از افرادی که عطسه می‌کنند دوری کنید، میکروب‌ها از طرق ذرات عطسه منتقل می‌شوند و مسافت ۶ متری را طی می‌کنند.
اگر می‌خواهید بدن سالمی داشته باشید باید خواب شبانه شما به اندازه کافی باشد. چرت زدن روزانه نیز مزایای خاص خود را دارد.
بینی خود را شستشو دهید، زمان خواب بینی خود را با آب جوشیده و نمک شستشو دهید (البته آب نباید داغ باشد و مقدار نمک بسیار کم باشد). می‌توانید از محلول‌های موجود در بازار نیز استفاده کنید.
مایعات بیشتری بخورید، مایعات مخاطی که در طول بیماری ایجاد می‌شود را کمتر و آن را نازک‌تر می‌کند. متخصصان پیشنهاد می‌کنند حداقل دو لیتر آب در روز نوشیده شود.

در هنگام سرما خوردگی مرطوب کننده هوا را در منزل خود داشته باشید، هوای خشک در منزل می‌تواند درد گلو را بیشتر کند و سرفه را تشدید کند.
چندین بار در روز، از روغن گیاهانی همچون آویشن و اکالیپتوس استفاده کنید. چند قطره از این روغن‌ها را به آب جوش اضافه کنید و بوی بخار آن را استشمام کنید.
از محلول گرم آب و نمک استفاده کنید، پوشش گلو با محلول نمک (یک دوم قاشق چایخوری نمک در یک پیمانه آب گرم) می‌تواند التهاب را کاهش دهد.
خوردن سوپ داغ را فراموش نکنید، سوپ مرغ و داغ به باز شدن مسیر‌های هوایی کمک می‌کند و باعث تنفس بهتر می‌شود.
یک قاشق غذاخوری عسل بخورید:بیشتر متخصصان بر این باورند که عسل خاصیت ضد میکروبی دارد. این ماده می‌تواند گلو را پوشش دهد و از درد آن بکاهد.

خواص قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا