دانستنی‌ها درباره قارچ

منجی طبیعت توسط محققان شناسائی شد

چگونه یک قارچ می تواند جنگل ها را نجات دهد؟

منجی طبیعت! چگونه یک قارچ می تواند جنگل ها را نجات دهد؟ تبدیل جنگل ها به زمین های کشاورزی با سرعتی حیرت آور در حال انجام است. بین سال‌های 2015 تا 2020، میزان تخریب جنگل‌ها در حدود 10 میلیون هکتار در سال برآورد شده است.

در مقایسه با سال 2012، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) افزایش عظیم 50 درصدی تقاضای کشاورزی را تا سال 2050 پیش بینی کرده است. در آمریکای جنوبی، حدود 71 درصد از جنگل های بارانی با مراتع جایگزین شده است و 14 درصد دیگر به دلیل تولید خوراک دام از بین رفته است. یکی از موفقیت‌های کلیدی COP26، تعهد از رهبران جهان برای پایان دادن به جنگل‌زدایی تا سال 2030 بود.

از نظر شرایط اقلیمی و کربن، ما می دانیم که قطع درختان در این مقیاس ویرانگر است اما تأثیرات آن عمیق‌تر است، 75 درصد از آب شیرین قابل دسترس جهان از حوزه‌های آبخیز جنگلی سرچشمه می‌گیرد. اما با توجه به اینکه 80 درصد از جمعیت جهان با تهدیدی برای امنیت آبی خود مواجه هستند، درختان نقش بسیار مهمی در ریشه کن کردن بیابان زایی و جلوگیری از فرسایش خاک دارند. آنها همچنین در برابر سیل از ما محافظت می کنند و همچنین خانه تعداد زیادی از گونه ها هستند که بسیاری از آنها گرده افشان های مهم محصولات هستند.

منجی طبیعت

پس چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ می دانیم که غذاهای مختلف ردپای متفاوتی دارند. کاهش مقدار محصولات حیوانی تاثیر زیادی می تواند داشته باشد. در واقع، خوردن کمتر گوشت یکی از قوی‌ترین تغییراتی است که مردم غرب می‌توانند برای نجات کره زمین ایجاد کنند.

اما اگر بتوانیم فراتر برویم چه؟ چه می شود اگر به جای اینکه کشاورزی و جنگلداری در تضاد مستقیم باشند، بتوانیم سیستمی ایجاد کنیم که اجازه تولید غذا و جنگل را در یک قطعه زمین بدهد؟

قارچ معجزه آسا

این دقیقاً همان چیزی است که آخرین تحقیقات ما روی قارچ‌هایی که در مشارکت با درختان رشد می‌کنند، در ترتیبی سودمند برای دو طرف تمرکز دارد. این یک ارتباط رایج است و برخی از گونه‌ها می‌توانند بدنه‌های میوه‌دهی قارچ بزرگی (مانند ترافل بسیار ارزشمند) تولید کنند. جدای از این ظرافت، کشت این گونه ها یک زمینه جدید و نوظهور است. اما پیشرفت به‌ویژه در گروهی به نام کلاهک‌های شیری انجام می‌شود که شامل گونه‌های آبی زیبا و غیرعادی روشن است که به نام Lactarius indigo یا کلاهک شیر آبی (منجی طبیعت) شناخته می‌شود.

این قارچ خوراکی سرشار از فیبر غذایی و اسیدهای چرب ضروری است و رنگدانه آبی این قارچ خوراکی به این معنی است که به راحتی قابل تشخیص است، با عصاره هایی که خواص ضد باکتریایی و توانایی کشتن سلول های سرطانی را نشان می دهند، کلاهک شیر آبی نیز می تواند منبع پتانسیل دارویی باشد. ارائه شده از نویسنده پل توماس/دانشگاه استرلینگ

وی در مقاله خود نحوه پرورش این گونه را از جداسازی در آزمایشگاه گرفته، تا ایجاد نهال درختان جوان با ریشه های تلقیح شده با این قارچ همزیست را شرح داده است، این درختان سپس می توانند در مقیاس بالا در مناطق آب و هوایی مناسب از کاستاریکا تا ایالات متحده کشت شوند. همانطور که همکاری درخت و قارچ بالغ می شود، آنها شروع به تولید این قارچ های باورنکردنی مملو از پروتئین می کنند.

کشاورزی در زمین های جنگلی پاک شده تحت سلطه تولید گوشت گاو دامی است که در آن حدود 4.76 – 6.99 کیلوگرم پروتئین در هر هکتار در سال تولید می شود. اما، اگر این سیستم با کاشت درختان میزبان قارچ کلاهک شیر جایگزین شود، همان قطعه زمین می تواند سالانه 7.31 کیلوگرم پروتئین تولید کند. قارچ ها را می توان به صورت تازه، فرآوری شده مصرف کرد یا محتوای پروتئین آن را می توان برای تولید مواد غذایی دیگر استخراج کرد.

منبع: Mushroom Matter

دانستنی‌ها درباره قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا