سازمان نظام مهندسی

چگونگی اخذ مجوز پرورش قارچ

صحبت های رئیس انجمن پرورش‌ دهندگان قارچ درباره مجوز پرورش قارچ

بر اساس خبرگزاری هاگ، محمدحسن افشار، رئیس انجمن پرورش‌ دهندگان قارچ خوراکی، درباره آخرین وضعیت صدور مجوز تأسیس محلی برای پرورش قارچ این‌چنین عنوان کردسرمایه‌گذاران محترم، برای دریافت مجوز پرورش قارچ باید به نظام‌مهندسی شهرستان مربوط مراجعه و درخواست خود را مطرح کنند، در ادامه پس از بررسی‌های اولیه مدارک به انجمن فرستاده می‌شود تا پس از استعلام‌های لازم، نظام‌ مهندسی پروانه تأسیس صادر کند.

ایشان در ادامه صحبت‌های خود تصریح کردسرمایه‌گذاران پس از دریافت پروانه تأسیس قارچ شروع به ساخت‌وساز می‌کنند و در صورت نیاز تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند، پس از ساخت محل پرورش قارچ، کارشناسان انجمن بررسی‌های لازم را برای صدور پروانه بهره‌برداری انجام می‌دهند.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی پیرامون آخرین وضعیت موجود برای دریافت مجوز کود کمپوست این‌چنین عنوان کرد: سرمایه‌گذاران برای دریافت مجوز کمپوست از ابتدا به سازمان جهاد کشاورزی شهرستان‌های مربوطه مراجعه می‌کنند، همچنین برای بذر به اداره بذر و نهال سازمان جهاد کشاورزی استان‌های مربوطه درخواست خود را مطرح کنند.

افشار در پایان از کوتاه شدن زمان دریافت مجوز خبر داد و گفت: در سال رونق تولید، سازمان‌های دولتی در چارچوب رفع موانع تولید برخی استعلام‌ها را کوتاه و حذف کردند، اما با تمامی این تفاسیر دریافت مجوز حداقل یک سال زمان نیاز دارد.

اخبار مرتبط با قارچ سازمان نظام مهندسی را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا