اخبار جهان در حوزه قارچ

چیدن قارچ برای فرار از جنگ !

سرگرد روسی با لباس مبدل مردم محلی از کشور گریخت.

چیدن قارچ برای فرار، حیله‌ای که شاید دور از ذهن باشد؛ اما یک افسر ارتش از آن برای نرفتن به جنگ بهره برده است.

سرگرد میخائیل ژیلین یکی از افسران سرویس گارد فدرال روسیه و محافظ اسبق پوتین، رئیس جمهور روسیه برای نرفتن به جنگ اوکراین، بطور مخفیانه از مرز جنوبی روسیه فرار کرد. وی که سابقاُ مسول حفاظت از ولادیمیر پوتین بود در فصل پاییز خود را به شکل قارچ چین های محلی درآورد و با عبور از مرز قزاقستان، از کشور روسیه گریخت.

او با پوشیدن لباس مبدل خود را به شکل مردم بومی منطقه که سعی در پیدا کردن و چیدن قارچ های وحشی دارند، درآورد و همچنین چند بطری کوچک «کنیاک» نیز به همراه برد تا علاوه بر رفع تشنگی خود در صورت مواجهه با گشت مرزی روسیه، خود را مست و سرگردان جلوه دهد. وی با این ترفند توانست از مرز عبور کرده و از روسیه بگریزد اما در قزاقستان دستگیر شد!

وی چندین ماه برای گرفتن پناهندگی سیاسی از قزاقزستان تلاش کرد اما در نهایت قزاقستان که روابط نزدیکی با روسیه دارد درخواست او را نپذریفت و میخائیل ژیلین را به روسیه بازگرداند تا به‌ دلیل فرار از خدمت محاکمه شود. ژیلین در بازگشت به روسیه به همسرش گفت: «آزادی به این راحتی به مردم داده نمی‌شود.»

وی در نهایت پس از محاکمه نظامی به خلع درجه و تحمل 6.5 سال حبس کیفری محکوم شد. سرگرد ژیلین یکی از صدها مرد روسی است که از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در سال گذشته، به‌ دلیل امتناع از تبدیل شدن به سرباز جنگ علیه اوکراین با اتهامات جنایی روبه‌رو شده‌اند. روسیه سال گذشته 1121 نفر را به اتهام فرار از خدمت سربازی اجباری محکوم کرده است. بر اساس آمار دیوان عالی روسیه، میانگین فرار از خدمت اجباری در سال‌های اخیر حدود 600 نفر بوده و در سال گذشته این میزان نزدیک به دو برابر شده است.

از زمان حمله روسیه به اوکراین، صدها مرد روسی به‌ دلیل تبدیل شدن به سربازان جنگی با اتهامات جنایی روبه‌رو شده‌اند؛ اما این مانع از آن نشده است که سربازان برای اجتناب از جنگ دست به اقدامات غیر‌عادی بزنند. به‌ عنوان مثال، یکی از افسران گفت که با توافق قبلی با دیگر سربازان برای فرار از جنگ، به پای یکدیگر شلیک کرده‌اند. اما چیدن قارچ برای فرار از جنگ ایده بکری بود که شاید فقط در فیلم ها شاهد آن بوده باشید.

حداکثر مجازات برای ترک خدمت در روسیه از زمان شروع جنگ اوکراین، 2 برابر شده و  اکنون به 10 سال حبس رسیده است. این مجازات شاید بتواند مردان روسی را از انجام اقدامات غیرعادی برای اجتناب از جنگ بازدارد.

 

جدیدترین اخبار جهان در حوزه قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا