کارآفرینی در حوزه قارچ

بانوی روستایی با تلاش و خودباوری، صاعقه فقر را شکست می‌دهد

بانوی کارآفرین شیرازی موفق به راه اندازی کارگاه پرورش قارچ خود شده است

یک بانوی روستایی در شیراز با دست خالی اما عزمی راسخ موفق به راه اندازی کارگاه پرورش قارچ خود شده است .
بانوی داستان ما که از اعضای این خانواده است، توانسته با تلاش، پشتکار و از مهم تر ایمان و اراده ای که داشته، مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته کشاورزی و گرایش اصلاح نباتات اخذ نماید .
جمیله عابدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری در خصوص شروع کارش اظهار داشت: کار پرورش قارچ را از سال 1391 در نیمی از یک اتاق 21 متری بدون هیچگونه امکانات و قفسه و در تعدادی سبد میوه آغاز کردم .
وی ادامه داد: تنها امکاناتی که داشتم، سه عدد دماسنج بود و شروع کارم با آزمون و خطا پیش رفت و توانستم مراحلی از کار را با دست خالی پیش ببرم .
این بانوی روستایی کارآفرین به خودش ایمان آورده بود که می تواند و از پس کار پرورش قارچ بر می آید لذا قصد توسعه و بهبود کار و کارگاهش را کرد .
وی در این خصوص متذکر شد: به دلیل کوچکی اتاق و سختی سفارش کمپوست مورد نیاز برای پرورش قارچ، تصمیم به اخذ وام از کمیته امداد امام خمینی افتادم که در سال 1394 مبلغ 15 میلیون تومان وام اشتغالزایی به بنده اختصاص دادند .
عابدی گفت: با مبلغ وام توانستم اتاقی را که کارگاه کرده بودم، قفسه بندی کرده و برخی از وسایل ضروری کار را تهیه کنم .
به گفته او در سال 98 بار دیگر درخواست وام برای توسعه کارش را به کمیته امداد امام خمینی داد و مسئولین کمیته نیز با بررسی های خود، مبلغ 50 میلیون تومان وام را برای وی در نظر گرفتند تا سالن کارگاهش را 70 متر افزایش دهد .
جمیله عابدی پیرامون مشکلات کنونی در زمینه تولید قارچ تصریح کرد: به دلیل گرانی و بی کیفیت شدن کمپوست مورد نیاز، قیمت قارچ بالا رفته و به قیمت گوشت مرغ رسیده که باعث عدم استقبال مردم و ناتوانی در خرید آنها شده است، اتفاقی که باعث تعطیلی بسیاری از سالن های پرورش قارچ شده است .
وی که در زمینه علمی نیز حرف هایی برای گفتن دارد از جمله چاپ سه مقاله علمی در رشته خود، کشاورزی در نشریات معتبر داخلی و خارجی و همچنین ارائه هشت مقاله کنفرانسی، خطاب به مسئولین اذعان داشت: برای حمایت از کارآفرینان عرصه پرورش قارچ، مسئولین محترم در زمینه تولید کمپوست و ارائه به بازار مددی کرده و حمایت خود را در عمل نشان هند .
این بانوی کارآفرین موفق در پایان از حمایت ها و اقدامات کمیته امداد امام خمینی که باعث رسیدنش به چنین جایگاهی شده، تقدیر و تشکر کرد . با کارآفرینان صنعت قارچ در کارآفرینی آشنا شوید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا