اخبار اقتصادی صنعت قارچ

اعتبارات خانگی بخش های مختلف کشاورزی در استان مرکزی

جذب ۸۰ درصدی از اعتبارات مشاغل خانگی بخش کشاورزی در سال ۹۸ برای این استان

امیریان مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، از جذب ۸۰ درصد از اعتبارات خانگی بخش های مختلف کشاورزی در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، امیریان مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی این استان در نشست ارائه گزارش مسوولان طرح و برنامه شهرستان ها در خصوص جذب اعتبارات مشاغل خانگی سال ۹۸ سازمان گفت: اعتبار تخصیص داده شده جهت ایجاد و توسعه مشاغل خانگی در بخش های مختلف کشاورزی در سال ۹۸ به استان بالغ بر یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان بوده است که بیش از ۸۰ درصد آن جذب شده است.

وی میزان اعتبار تخصیص داده شده در سال جاری را نیز یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان دانست و تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه جدید، سهم سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از اعتبارات مشاغل خانگی در سال جاری همانند سال ۹۸ است . در واقع اعتبار تخصیصی سال ۹۹ پس از تقسیم بندی شهرستانی و معرفی متقاضیان طرح و اجرایی می شود.

امیریان حداقل سقف تسهیلات مشاغل خانگی برای هر یک از اشخاص حقیقی را ده میلیون تومان و حداکثر سقف آن را ۵۰ میلیون تومان دانست و افزود: متقاضیان طرح مشاغل خانگی پس از انجام اقدامات و روند قانونی جهت دریافت تسهیلات به دو بانک عامل، رفاه کارگران و بانک توسعه تعاون معرفی می شوند.

به گفته وی، در سال گذشته ۳۵ نفر از بانک رفاه و ۵۰ نفر از بانک توسعه تعاون تسهیلات مشاغل خانگی خود را دریافت کردند.

مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: متقاضیان ایجاد مشاغل خانگی در تمامی بخش های کشاورزی از جمله صنایع تبدیلی وغذایی، باغبانی، تولیدات گلخانه ای، کشت زعفران و گیاهان دارویی ، پرورش قارچ، دام و طیور و … مشمول دریافت تسهیلات فوق هستند.

امیریان، از صدور مجوزهای فعالیت در حوزه مشاغل خانگی به صورت صرفا الکترونیکی خبر داد و گفت: با عنایت به تاکید مقام عالی وزارت و ضرورت تسریع و تسهیل در امور و همچنین کاهش مراجعات حضوری بویژه در زمان شیوع کرونا کلیه مجوزهای مشاغل خانگی صرفا به صورت الکترونیکی صادر خواهد شد.

کارآفرینی با قارچ در استان مرکزی

آقای میرمومنی تولیدکننده قارچ خوراکی کارآفرین جوان در استان مرکزی

 

پرورش قارچ دکمه‌ای یک تجارت پرسود با بازگشت سریع سرمایه هست. محصولی که وزنش در هر بیست‌ و چهار ساعت دو برابر می‌شود چرا سود ده نباشد؟! اما این محصول حساس، واکنش‌های شدید به کوچک‌ترین تغییرات محیطی نشان می‌دهد که نیاز به تخصص و تجربه برای عمل‌آوری دارد.(۲ اردیبهشت ۱۳۹۹)

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا