کارآفرینی در حوزه قارچ

کارآفرینی با پرورش قارچ در زندان

در ندامتگاه زندانیان با مهارت‌های فنی و حرفه‌ای متنوع آشنا می‌شوند

کارآفرینی با پرورش قارچ در زندان های استان فارس امید به زندگی را بیشتر میکند. برای کاهش جرم، تنها به زندان انداختن افراد کافی نیست، بلکه بسیاری از آنان به دلیل فقر و کمبود آگاهی برای اشتغال زایی ممکن است به این مسیر سوق داده شده باشند. از این رو در ندامتگاه مرکزی شیراز، تلاش برای اشتغال‌ زایی با پرورش قارچ خوراکی، زنبورداری، بتن‌ریزی، آرماتور بندی، گوهر تراشی، چرم دوزی، معرق، مشبک و خیاطی، ساخت ظروف چوبی را در دستور کار آموزشهای زندانیان قرار داده است.

در این ندامتگاه زندانیان به منظور کسب مهارت و ایجاد اشتغال، با مهارت‌های فنی و حرفه‌ای متنوع آشنا می‌شوند. آنها در کلاس ها و کارگاه های حرفه آموزی که برای زندانیان برگزار می‌شود شرکت می‌کنند، تا هم در داخل زندان بتوانند به معیشت خانواده خود کمک کنند و هم بعد از خروج از زندان این امکان را داشته باشند که در حرفه‌ای مشغول به کار شوند و مجدد درگیر جرم و زندان نشوند.

پرورش قارچ در زندان، هر زندانی در این مرکز با توجه به علاقمندی، سطوح تحصیلات و استعداد خود و برابر با تفاهم نامه‌ ای که بین اداره کل زندان‌های استان و اداره کل فنی حرفه ای، اداره کل صنایع دستی و گردشگری منعقد شده، می‌تواند در دوره‌های آموزشی که با استفاده از ۵ مربی آموزشی و ۱۲ زندانی ماهر برگزار می‌شود، شرکت کند.

مددجویان ندامتگاه‌ها و بازداشتگاه‌ های استان فارس با شرکت در این دوره‌های آموزشی، علاوه بر یادگیری مهارتی جدید، در حرفه‌های مختلف مشغول به کار می‌شوند و کسب درآمد می‎کنند که اشتغال‌ زایی با پرورش قارچ در زندان نیز یکی از مواردی است که زندانیان زیادی را به خود جلب نموده است.

حقوق و دستمزد زندانیان شاغل در این کارگاه‌ها از طریق بنیاد تعاون زندانیان پرداخت می‌شود و محصولات آنها با همکاری این بنیاد به منظور فروش در فضای بیرون اردوگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا