کارآفرینی در حوزه قارچ

کارآفرینی برای 50 بانو با برگزاری دوره‌ آموزشی پرورش قارچ

برگزاری دوره آموزشی توسط امام جماعت مسجد ابوالفضل (ع) شهرستان آزادشهر

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید میرعرب رضی امام جماعت مسجد ابوالفضل (ع) شهرستان آزادشهر، از توابع استان گلستان در مسجد علاوه بر انجام مراسم دینی و مذهبی، اقدام به کارآفرینی برای 50 بانو با برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی کرده است.

به گزارش هاگ به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان، در 3 سال اخیر که این روحانی مسئولیت مسجد را در اختیار داشته است، مسجد را تبدیل به یک پایگاه فرهنگی اجتماعی کرده است  و از این طریق سعی کرده است تا به مردم مناطق حاشیه نشین آذرشهر، خدمت کند.

وی در خصوص فعالیت های فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته در مسجد چنین می گوید: با شرایط اقتصادی حال  حاضر کشور بیکاری یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم، مخصوصا در مناطق حاشیه ای و فقیرنشین می باشد؛ از این رو ما در مسجد خود با همکاری بسیج خواهران، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش پرورش قارچ خوراکی و کرم ابریشم نموده ایم که سبب کارآفرینی برای 50 نفر از بانوان منطقه شده و به این واسطه مشغول به کار و کسب درآمد شده اند.

در این دوره ها به آنها می آموزیم که چگونه می توانند در محیط های در دسترس اقدام به کشت و پرورش قارچ خوراکی یا پرورش کرم ابریشم نمایند تا با کسب درآمد حلال از این راه ها به اقتصاد خانواده خود و منطقه کمک کرده باشند و هم موجب اشتغال غیر مستقیم برای افراد محلی شوند.
وی همچنین در خصوص مراسم و برنامه‌های دینی مسجد می‌گوید: در همه مناسبت‌های مذهبی ما در مسجد اقدام به برگزاری مراسم متناسب با آن ایام، می کنیم تا مسجد ما همیشه پویا باشد و بتوانیم به وظایف دینی و فرهنگی خود نیز عمل نماییم.

کارآفرینی برای 50 بانو با برگزاری دوره‌ آموزشی پرورش قارچ
کارآفرینی برای 50 بانو با برگزاری دوره‌ آموزشی پرورش قارچ

از دیگر اقدامات حاج آقای میرعرب به همراه گروه های جهادی و خیرین ، شناسایی افراد و خانوارهای نیازمند و کمک در حد توان به آنها و یا معرفی آنان به کمیته امداد و بهزیستی و یا فارد خیر جهت رفع مشکلات می باشد؛ همچنین با همکاری گروه های جهادی اقدام به ساخت سرویس بهداشتی و حمام برای خانه های روستاییان و افراد حاشیه نشین مطقه شده است و در برخی موارد منزل خانواده های کمتر برخوردار تعمیرات شده است.

عیادت از بیماران و افراد ناتوان نیز یکی دیگر از اقدامات این روحانی در مسجد حضرت ابولفضل (ع) می باشد که به همراه جمعی از خیرین از افراد بیمار و همچنین کسانی که سنی از آن‌ها گذشته عیادت می‌کند و از احوال آن‌ها با خبر می‌شود و در صورت نیاز اقدام به کمک یا رفع مشکلات آنها می کنند.

همچنین عیادت از خانواده های زندانیان مسائل مالی و کمک برای جمع آوری مبالغ لازم جهت آزادی زندانیان از دیگر اقدامات این روحانی می باشد که تاکنون منجر به حل چند پرونده و آزاد شدن چند نفر از این زندانیان شده است.

سازمان تبلیغات اسلامی با تاسیس بنیاد هدایت ماموریت دارد که با تمرکز بر رشد امامان مساجد، موجبات ارتقاء مسجد و محله را برای نشر بیشتر خدمت و محبت و همبستگی در جامعه فراهم آورد و امام جماعت را به مرور زمان از امام مسجد به امام محله تبدیل نماید.

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا