اخبار تولید قارچ سراسر کشوراخبار صنعت قارچ

کارآفرینی جوان گیلانی با پرورش قارچ

برداشت 20 تن قارچ خوراکی از کارگاه پرورش قارچ

کارآفرینی جوان گیلانی با پرورش قارچ بسیاری از همشهری‌های او را به تولید و سازندگی دلگرم کرده است.فرزاد نقی یاسوری، این جوان نخبه گیلانی است که با فعالیت در حوزه کشاورزی  توانسته در زمین‌های پدری خود به جای ساخت و ساز و ویلاسازی به پرورش قارچ روی آورد و سالیانه بیش از 20 تن قارچ تولید کند که بخشی از آن در ایران و بقیه به سایر نقاط استان و کشور به مصرف می‌رسد.

برداشت 20 تن قارچ از کارگاه جوان گیلانی
برداشت 20 تن قارچ از کارگاه جوان گیلانی

فرزاد توانسته با پشتکار و همت خود یک کارگاه تولید پرورش قارچ را در محل سکونت خود احداث نموده و بخشی از نیاز شهرستان خود به محصول قارچ را تأمین نماید. او شرکتی را برای تولید و توزیع قارچ به نام شرکت کشت و صنعت دیارورنا ثبت نموده و در سال 1397 کارگاه تولیدی خود را با مساحت 300 متر تاسیس کرده است. کارگاه وی شامل چهار واحد تولیدی ۶۰ متری است و از امکانات مطلوبی برای تولید و پرورش قارچ برخوردار می‌باشد.

کارآفرینی جوان گیلانی با پرورش قارچ
جوان گیلانی با پرورش قارچ کارآفرینی می‌کند

وی با کمک از وام‌های بسیج کشاورزی و سازندگی توانسته با مشکلات پیش رو مواجه شود و در شرایط سخت اقتصادی واحد خود را در بخش تولید حفظ نماید. هم اکنون در این واحد تولید قارچ ۲۰ نفر به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم فعالیت دارند و معیشت آنها به پویایی این کارگاه وابسته است.

فرزاد بر روی استمرار تولید، متمرکز است و به حفظ استرلیزه ماندن محیط، بازاریابی و فروش بهینه معتقد می‌باشد. وی از مسؤولان درخواست دارد که نه در حرف بلکه در عمل به کمک کارآفرینان آمده و از آنان حمایت کنند و از واسطه‌گری روی بگردانند.

امیدواریم که فرزاد و جوانانی مانند او بتوانند به کارآفرینی و ایجاد پویایی در صنعت کمک کنند و چرخ اقتصاد میهن عزیزمان را به شایستگی و خوبی بچرخانند. اگر شما هم مایل هستید به پرورش قارچ بپردازید، و کسب و کار خود را شروع کنید، به شما توصیه می‌کنیم مقاله مراحل پرورش قارچ خوراکی از ۰ تا ۱۰۰ برای تازه کارها را مطالعه کنید. برای گفتگو درباره پروش قارچ به تالار گفتگوی هاگ مراجعه نمایید و یا این که از مشاوران متخصص فروشگاه هاگ برای پرورش این قارچ کمک بگیرید.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا