اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید 2600 تن قارچ در آذربایجان غربی

کارآفرینی زوج پلدشتی با قارچ

به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری فارس از ارومیه، عزیز امانی در جلسه هماهنگی پیشگیری از مسمومیت ناشی از قارچ‌های خودرو در سطح استان با بیان اینکه بیشترین میزان تولید قارچ خوراکی در شهرستان ارومیه است، اظهار داشت: دولت از متقاضیان سرمایه‌گذاری برای کشت محصولات گلخانه‌ای برای بالا بردن کیفیت محصولات و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی حمایت می‌کند. تولید 2600 تن قارچ در آذربایجان غربی سالانه روانه بازار می شود.

وی سطح زیر کشت تولید قارچ خوراکی را ۱۴.۵ هکتار اعلام و در خصوص تولید 2600 تن قارچ در آذربایجان غربی تصریح کرد: شهرهای ارومیه، سردشت، پلدشت، شاهین دژ، نقده و خوی بیشترین سطح زیر کشت قارچ خوراکی در استان را دارند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به رویش قارچ‌های سمی همزمان با فصل بهار و گرایش مردم به استفاده از این قارچ‌ها هشدار داد و افزود: تشخیص قارچ‌های وحشی سمی و غیر سمی بسیار سخت است بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از این نوع مسمومیت، مصرف نکردن قارچ‌های وحشی است.

وی با بیان اینکه قارچ‌های خوراکی پرمصرف در استان شامل قارچ‌های دکمه‌ای، صدفی هستند که در اکثر مناطق می‌رویند افزود: شناخت قارچ سمی از خوراکی نیاز به آگاهی دقیق و علمی دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: برخی مشخصات زیست‌ شناختی در تمایز قارچ سمی از خوراکی نقش ویژه‌ای دارند، آگاهی از این خصوصیات برای مردم عادی امکان‌ پذیر نبوده و نیازمندکارهای ازمایشگاهی است.

امانی در خصوص تأکید کرد: هموطنان از مصرف خودسرانه و غیر کارشناسانه قارچ‌های موجود در طبیعت خودداری کرده و به خاطر یک وعده مصرف قارچ زندگی خود و خانواده خود را به خطر نیندازند البته قارچ‌های بسته‌بندی‌شده موجود در بازار بهترین گزینه برای مصرف است.

وی، با اشاره به اینکه توزیع قارچ‌های سمی و خوراکی در مناطق جغرافیایی مجزا از یکدیگر نیست، خاطر نشان کرد: در اکثر مناطق استان هم قارچ خوراکی و هم سمی وجود دارد ولی اکثر قارچ‌ های سمی، در مناطق جنگلی و چمن‌ زارها رشد می‌کند.

کارآفرینی زوج پلدشتی با قارچ
کارآفرینی زوج پلدشتی با قارچ

کارآفرینی زوج پلدشتی با قارچ

 

کارآفرینی زوج پلدشتی با قارچ، زوج جوانی که با تولید قارچ دکمه‌ای موفق به کارآفرینی شدند.

پرورش قارچ دکمه‌ای یک تجارت پرسود با بازگشت سریع سرمایه هست. محصولی که وزنش در هر بیست‌ و چهار ساعت دو برابر می‌شود چرا سود ده نباشد؟! اما این محصول حساس، واکنش‌های شدید به کوچک‌ترین تغییرات محیطی نشان می‌دهد که نیاز به تخصص و تجربه برای عمل‌آوری دارد. ( ۲۷ خرداد ۱۳۹۹)

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا