کارآفرینی در حوزه قارچ

کارآفرینی با کشاورزی هر ماه ۲۰ میلیون تومان سود خالص دارد

اوایل سال ۹۹ با ساخت یک سوله هزار و ۲۰۰ متری به مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان شروع به کار کرد

کارآفرینی با کشاورزی هر ماه ۲۰ میلیون تومان سود خالص دارد، «منوچهر باباجانزاده» تهمتن اهل روستای تهمتن کلا بندپی شرقی با ساخت یک سوله تولید محصولات کشاورزی اکنون به سود خالص ماهانه ۲۰ میلیون تومانی رسیده و 10 نفر نیز با وی به صورت مستقیم کار می‌کنند.

به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری فارس از بابل، منوچهر باباجان‌زاده تهمتن، اهل روستای تهمتن‌کلا بندپی شرقی، صاحب گلخانه سبزیجات و سیفی‌جات واقع در روستای قائمیه بخش مرکزی بابل است که از فعالیت‌های خودش می‌گوید.

باباجان‌زاده در خصوص فعالیت خودش در این مجموعه، می‌گوید؛ اوایل سال ۹۹ با ساخت یک سوله هزار و ۲۰۰ متری به مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان شروع به کار کردم که تمام کارهای ساخت، اعم از دیوارکشی، جوشکاری، لوله‌کشی و … را خودم انجام دادم.

کارآفرینی با کشاورزی هر ماه ۲۰ میلیون تومان سود خالص دارد
کارآفرینی با کشاورزی هر ماه ۲۰ میلیون تومان سود خالص دارد

برای شروع کار از سازمان نظام مهندسی کشاورزی در روستای قائمیه بخش مرکزی بابل برای ساخت سوله مجوز گرفتم و با وام جهاد کشاورزی، سالن را بنا کردم.

در حال حاضر ۱۰ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم اینجا کار می‌کنند و در صورت افزایش تولید و گسترش سالن، نیروی‌کار بیشتری می‌توانند مشغول به‌کار شوند؛ در آینده برنامه‌ای برای گستردگی کار دارم تا یک سوله به همین متراژ اضافه کنم.

کارآفرینی که با کشاورزی هر ماه ۲۰ میلیون تومان سود خالص دارد
کارآفرینی با کشاورزی هر ماه ۲۰ میلیون تومان سود خالص دارد

هر دور کشت خیار حدود ۱۵ تن برداشت می‌کنم، قسمتی از آن را مردم بومی منطقه همین جا خریداری می‌کنند و قسمتی را از طریق میدان بار به استان‌های دیگر می‌فروشم.

در فصل‌های مختلف، خیار، توت‌فرنگی، ترب، انواع سبزیجات، گوجه، لیمو ترش و.. محصولات را در خارج از فصل خود کاشت می‌کنم. زمانی که بازار نیاز بیشتری به این محصولات دارد.

کارآفرینی که با کشاورزی هر ماه ۲۰ میلیون تومان سود خالص دارد

وی با بیان اینکه، زمین‌های استان مازندران برای کشاورزی و درآمدزایی بسیار مساعد هستند، ادامه می‌دهد: پیشنهادم به جوانان این است، اگر کسی کمترین فضای خالی را دارد حتی در حد ۲۰۰ متر، فضای گلخانه را برای خودش ایجاد کند.

کارآفرینی که با کشاورزی هر ماه ۲۰ میلیون تومان سود خالص دارد
کارآفرینی با کشاورزی هر ماه ۲۰ میلیون تومان سود خالص دارد

در مازندران هیچ چیزی به اندازه کشاورزی سود ندارد، در حال حاضر به‌صورت میانگین ماهی حدود ۲۰ میلیون سود خالص «با حذف هزینه‌های جانبی» دارم.

کارآفرینی که با کشاورزی هر ماه ۲۰ میلیون تومان سود خالص دارد

این  کارآفرین در ادامه عنوان می‌کند؛ از مسؤولان تقاضا دارم، در صورت دارا بودن متقاضیان جوان برای مجوز در امر تولیدات، همکاری بیشتری ایجاد شود. من فضا برای گسترش این کار را دارم و در صورت حمایت، اینکار را انجام خواهم داد و با توجه به سختی‌ها، مشکلات اقتصادی کشور و…. این کار تولیدی خود را با قدرت ادامه خواهم داد.

 

صدور بیش از ۳۰۰ مجوز احداث گلخانه در بابل

محسن علیگل‌زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل نیز در این زمینه از صدور بیش از ۳۰۰ مجوز احداث گلخانه از ابتدای امسال خبر داد.مدیر جهاد کشاورزی خبر داد و با اشاره به مزیت‌های مازندران در حوزه کشاورزی و در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در جهت توسعه کشت و کار گلخانه‌ای، گفت: سه نوع مجوز احداث گلخانه اعم از صنعتی، مقیاس کوچک و خانگی از سوی وزارت کشاورزی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه مجوز گلخانه‌ای به سه شکل قابل صدور است، می‌گوید:

۱ ـ مشاغل خانگی: متقاضیان که در محیط مسکونی خود جلوی حیاط، پشت حیاط و کنار منزل مسکونی خود در حال فعالیت در رشته‌های گلخانه‌ای گل و گیاه زینتی و قارچ باشند با دریافت گواهی مهارت از مدیریت جهاد کشاورزی یا اداره فنی و حرفه‌ای می‌توانند اقدام به دریافت مجوز کنند.

۲ـ مجوز مقیاس کوچک: برای متقاضیانی که زمین آنها داخل بافت شهر یا روستا باشد تا ۲۹۹ متر مربع در زمینه گل و گیاهان زینتی و سبزی و صیفی می‌توانند مجوز بگیرند.

۳ ـ مجوز صنعتی: متقاضیان که زمین آنها خارج از بافت بوده یا متقاضی دریافت مجوز برای بیش از سطح ۲۹۹ متر مربع در داخل بافت هستند، می‌توانند به نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بابل مراجعه کنند.

وی به مجوزهای صادر شده سطح شهرستان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و ادامه می‌دهد؛ مجوز  تاسیس گلخانه صنعتی ۸ مورد، مجوز بهره‌برداری گلخانه صنعتی ۴ مورد، مجوز تاسیس گلخانه مقیاس کوچک ۱۳۲ مورد، مجوز بهره‌برداری گلخانه مقیاس کوچک ۹۸ مورد، مجوز گلخانه مشاغل خانگی ۸۸ مورد بوده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی بابل به تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان مشاغل خانگی نیز اشاره کرد و می‌گوید؛ ۳۰ مورد گل و گیاهان زینتی ۲۰۰ میلیون تومان برای ۲۰ نفر، ۱۱ مورد پرورش قارچ ۲۲۰ میلیون تومان برای ۱۱ نفر، گل و گیاهان زینتی ۲۰۰ میلیون تومان برای ۸ نفر تسهیلات به روستای فاقد بیکار جهت توسعه اشتغال روستایی عشایری: محصولات گلخانه‌ای ۹۳ نفر به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۹۳۵ میلیون تومان بوده است.

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا