اخبار اقتصادی صنعت قارچ

لزوم رفع مشکلات کارخانه قارچ شوش

اشتغالزایی برای 35 نفر در مجموعه پرورش قارچ شوش

لزوم رفع مشکلات کارخانه قارچ شوش، محسن هویزه فرماندار شوش، از کارخانه قارچ شوش (شرکت تک قارچ مروارید) واقع در بخش فتح المبین این شهرستان، بازدید کرد و به لزوم رسیدگی به مشکلات کارخانه قارچ شهرستان و رفع آن‌ها تاکید کرد.

در این بازدید که با حضور فرماندار شوش، بخشدار فتح المبین و امام جماعت آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) برگزار شد، مراحل تولید و سالن‌های پرورش قارچ خوراکی و مراکز کنترل این مزرعه قارچ را از نزدیک مشاهده و مورد بررسی قرار گرفت.

وی همچنین به بررسی نحوه تولید (بذر قارچ خوراکی) و ارقام مختلفی که از طبیعت منطقه جمع‌آوری و تکثیر و تولید تجاری شده است، اشاره کرد و افزود: واحد پیشرفته‌ای همچون شرکت تک قارچ مروارید، نقش بسزایی در تولید مواد غذایی کشور ایفا دارد که در این شرایط اقتصادی، زحمات مدیران این شرکت جای تبریک و قدردانی دارد.

آقای هویزه ادامه داد: به منظور حمایت از تولید و اشتغال، باید مشکلات این کارخانه بررسی و نسبت به رفع آن‌ها برای تداوم امر تولید در رابطه با اقتصاد مقاومتی اقدام شود.

لزوم رفع مشکلات کارخانه قارچ شوش
شرکت تک قارچ مروارید

 

کارخانه قارچ شوش با تولید 400 تن قارچ دکمه ای درسال و با اشتغالزایی 35 نفر در کاهش بیکاری و خودکفایی این محصول نقش دارد. همچنین این شرکت صادرات سالانه به کشور‌های کویت، امارات و عراق را هدفگذاری کرده است.

شایان ذکر است شرکت تک قارچ مروارید، در زمینه کشت و پرورش قارچ دکمه ای خوراکی بامدیریت مجتبی آل کثیرفعالیت می کند.

منبع: خبرگذاری صدا و سیما – سایت فرمانداری استان خوزستان

کارآفرین تولید قارچ
لزوم رفع مشکلات کارخانه قارچ شوش

کارآفرینی در زمینه تولید قارچ منجر به اشتغالزایی برای جوانان شهر

مدیرعامل شرکت تعاونی پرورش قارچ در شوش از تولید ۴۰۰ تن قارچ به واسطه اشتغالزایی ۳۵ نفر در این شهرستان خبر داد.
مجتبی آل کثیر، مدیرعامل شرکت تعاونی پرورش قارچ در شوش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: پرورش قارچ را به صورت صنعتی از سال ۱۳۹۷ در بخش فتح المبین در شوش آغاز کردیم و توانستیم با رونق تولید به اشتغالزایی در این شهرستان کمک کنیم.

او در ادامه با اشاره به افزایش تولید قارچ بیان داشت: ابتدا ۲۰۰ تن قارچ تولید کرده و به مرور زمان تولید این کار محصور افزایش پیدا کرد به طوری که امسال شاهد تولید ۴۰۰ تن قارچ هستیم و زمینه اشتغالزایی ۳۵ نفر فراهم شد.

آل کثیر افزود: بنا داریم با توجه به صادرات قارچ‌های تولید شده به کشور‌های امارات، کویت، عمان و عراق مجموعه خود را توسعه داده و از ۴ هزار متر به ۴۰ هزار متر مساحت برسیم.

این تولید کننده شوشی تصریح کرد: طی سال‌های اخیر به واسطه فعالیت منسجم و مهندسی شده ما توانستیم به موفقیت‌های خوبی دست یابیم و امسال به عنوان تعاونی برتر خوزستان و شهرستان شوش معرفی شدیم.(۲۰ مهر ۱۴۰۰)

 

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا