خلاقیت و کاردستی

ساخت کاردستی خانه قارچی

یک کاردستی زیبا برای اوقات فراغت بچه‌ها از دورریختنی ها

اگر کودکان شما دوست دارند که به شما کمک کنند، از آنها بخواهید باغچه حیاط یا کنار خانه خودتان را با ساخت یک کاردستی تزئین کنند. ساخت یک خانه قارچی زیبا، گزینه عالی برای دکوراسیون باغچه‌ها با وسایل دورریختی است. بچه‌ها با وسایل ساده‌ای می‌توانند این خانه زیبای بامزه را درست کنند و مطمئن باشید آن قدر زیبا می‌شود که دوست دارند تعداد بیشتری بسازند تا بتوانند آنها را به دوستان و خانواده نیز هدیه بدهند.

وسایل لازم برای ساخت خانه قارچی

  • گلدان
  • رنگ اکریلیک – قرمز، سفید، سبز، دو سایه قهوه ای
  • قارچ های تزئینی
  • دکور گل های چوبی
  • پروانه چوبی دکور
  • دکور قلب چوبی
  • قلم مو
  • مداد
  • قیچی
  • تفنگ چسب
کاردستی خانه قارچی
کاردستی خانه قارچی

چگونه یک خانه قارچ درست کنیم

ساختن خانه قارچ خود آسان است، اما باید تمام مواد خود را زودتر جمع آوری کنید. این به شما کمک می کند تا زمانی که در میانه ساخت این کاردستی زیبا هستید در زمان خود صرفه جویی کنید زیرا نمی خواهید برای یافتن چیزی که فراموش کرده اید بدوید. بیا شروع کنیم!

مرحله 1: صفحه بشقاب را رنگ کنید

هر گلدانی یک بشقاب دارد و هر قارچی یک کلاهک دارد. برای کاردستی ما، بشقاب نقش کلاهک قارچ را بازی می کند. بنابراین، اگر دوست داشته باشیم که  قرمز باشد، باید آن را رنگ کنیم!

کاردستی خانه قارچی
آموزش مرحله به مرحله‌ی ساخت خانه‌ی زیبای قارچی

رنگ اکریلیک قرمز و قلم مو را بردارید، بشقاب را نزدیک کنید و آن را برگردانید. می خواهید پشت بشقاب را با رنگ قرمز رنگ آمیزی کنید، مطمئن شوید که رنگ را روی لبه نیز اعمال کنید.

کاردستی خانه قارچی

مرحله 2: گلدان را رنگ کنید

گلدان هم به کمی رنگ نیاز دارد، بنابراین رنگ اکریلیک سفید و قلم‌مو را برداشته و رنگ زدن را شروع کنید. ما به شما توصیه نمی‌کنیم که به رنگ، آب اضافه کنید؛ زیرا پوشاندن همه گلدان را سختتر می کند. به علاوه، رنگ اکریلیک خودش به خوبی پخش می‌شود و به سرعت خشک می‌شود.

از آنجا که باید تمام گلدان از جمله روی و کناره ها رنگ شود، مطمئن شوید که همه جا خوب رنگ شده است. اگر احساس می کنید، گلدان خوب و یک دست سفید نشده، یک بار دیگر روی آن را رنگ بزنید.

کاردستی خانه قارچی

مرحله 3: لکه‌های سفید روی کلاهک قارچ بکشید

اکنون باید مداد خود را بردارید و چند دایره روی کلاهک قرمز قارچ بکشید. مقداری از اینها را در بالای بشقاب و مقداری هم روی کناره‌ها اضافه کنید.

کاردستی خانه قارچیکاردستی خانه قارچیکاردستی خانه قارچی

ما به دقت به شما نشان داده‌ایم که چطور این کار را انجام دهید. شما کافی است مرحله به مرحله مشابه ما این کار را تکرار کنید.

مرحله 4: کلاهک قارچ را رنگ کنید

حالا که طراحی را تمام کردید، وقت آن است که نقاط را پر کنید. رنگ  اکریلیک سفید و  قلم مو را بگیرید و شروع به پر کردن دایره ها به بهترین شکل ممکن کنید. شما باید سعی کنید همه آنها را تا حد ممکن گرد کنید، اما اگر دقیقاً کامل نباشند، هیچ مشکلی وجود ندارد. بالاخره در طبیعت هم همه آنها کاملا متقارن و دایره ای نیستند.

کاردستی خانه قارچی

کاردستی خانه قارچی
آموزش ساخت خانه قارچی

مطمئن شوید که هیچ یک از نقاط روی درپوش قارچ را فراموش کردید و همه‌جا را حتی کناره لبه‌ها را کاملا رنگ زده‌اید. 

مرحله 5: اجزای خانه را بکشید

در مرحله بعد، باید شروع به کشیدن عناصر روی خانه نیز کنید – یک در، چند پنجره. بنابراین، از مداد خود استفاده کنید و شروع به کشیدن کنید. نقطه ای را انتخاب کنید که درب خود را بکشید و سپس با فاصله گرفتن از اینجا سایر عناصر را قرار دهید.

با مداد چند پنجره نیز در اطراف در بکشید.

مرحله 6: درب را رنگ کنید

حالا که همه چیز را کشیده‌‌اید، وقت آن است که جزئیات را رنگ کنید. رنگ روشن‌تر رنگ اکریلیک قهوه‌ای و قلم مو را انتخاب نمایید. ناحیه در را با رنگ قهوه‌ای بپوشانید و مطمئن شوید که از خطوطی که کشیده اید رنگ خارج نشده است.

مرحله 7: پنجره‌ها را رنگ کنید

حالا که در را رنگ آمیزی کردید، می‌توانید پنجره‌ها را نیز رنگ کنید.

مرحله 8: برخی جزئیات را اضافه کنید

وقت آن است که رنگ اکریلیک را در طیف تیره تر قهوه ای انتخاب کنید. قلم مو را بگیرید و طرح کلی در را با دقت ترسیم کنید. سپس چند خط روی درب نیز بکشید – این کار باعث می‌شود درب به نظر برسد که از چوب ساخته شده است و حس دانه‌بندی طبیعی به آن می‌دهد. همچنین یک دستگیره کوچک در یکی از طرفین اضافه کنید.

برای دستگیره، ممکن است بخواهید زمانی که رنگ خشک شد، آن را با مداد ردیابی کنید. 

مرحله 9: قارچ ها را اضافه کنید

خب الان وقت ساخت قارچ های تزئینی است، نمیشود که خانه قارچی بدون قارچ باشد. پس تعدادی از قارچ های دکوری را بردارید و آماده کنید. قارچهای دکوری ما در انتها چند قطعه سیم داشت که باید می چیدیم. اگر قارچهای شما سیم ندارد از این مرحله عبور کنید.

کاردستی خانه قارچیکاردستی خانه قارچی

تفنگ چسب خود را بگیرید  و مقداری را در یک طرف درب اضافه کنید. قارچ ها را روی چسب حرارتی قرار دهید و کمی داخل آن فشار دهید.

مرحله 10: گل ها را اضافه کنید

حالا که قارچ ها در خانه قارچ قرار گرفته اند، می توانید شروع به اضافه کردن تعدادی از گل های تزئینی نیز کنید. چسب حرارتی را به گلدان اضافه کنید و گل ها را قرار دهید.

کاردستی خانه قارچی

بسته به اینکه چه تعداد گل و وسایل تزئینی دارید، تصمیم بگیرید که آنها را کجا قرار دهید. فقط یک قانون وجود دارد: مطمئن شوید که یک جا را خیلی شلوغ و جای دیگر را خلوت نکرده اید.

کاردستی خانه قارچی

مرحله 11: درب خانه را تزئین کنید

در فهرست وسایل اولیه ما دکور قلبی هم وجود داشت. مقداری چسب حرارتی روی در اضافه کنید و قلب را روی آن قرار دهید تا زیباتر شود.

کاردستی خانه قارچی

مرحله 12: جزئیات را رنگ کنید

با توجه به اضافه شدن بیشتر دکورها، زمان آن رسیده که برخی از تزئینات زیبا را اضافه کنید. قلم مو و  رنگ اکریلیک سبز خود را  بردارید و شروع به رنگ کردن ساقه و برگ برای گل ها کنید

کاردستی خانه قارچی
ساخت کاردستی با گلدان

مطمئن شوید که فراموش نکرده اید که همه گل ها را رنگ کنید. به این ترتیب، آنها به نظر می رسند که در باغ اطراف خانه قارچ رشد می کنند، که فوق العاده زیبا است.

کاردستی خانه قارچی

مرحله 13: کلاه قارچ را اضافه کنید

کار بدنه خانه قارچی تقریبا تمام است، وقت آن است که درپوش قارچ را اضافه کنید. چسب تفنگی را بگیرید و روی لبه بیرونی گلدان واژگون شده چسب اضافه کنید. مطمئن شوید که مقدار زیادی از آن را اضافه کرده اید، زیرا یک قطعه بزرگ برای اضافه کردن دارید.

بشقاب را که خیلی زیبا رنگ کرده اید را بگیرید و روی گلدان اضافه کنید و قارچ را کامل کنید. 

کاردستی خانه قارچی

مرحله چهاردهم: پروانه را بچسبانید

آخرین چیز یک پروانه دکوری است که باید اضافه کنیم. یک نقطه چسب داغ روی خانه قارچ، جایی بالاتر از درب روی کلاهک اضافه کنید.

کاردستی خانه قارچی

پروانه دکوری را بگیرید و به طرح اضافه کنید. آن را برای چند ثانیه نگه دارید و کارتان تمام شد!

کاردستی خانه قارچی
آموزش یک کاردستی ساده و خاص

تمام شد! الان می توانید آن را در میان گل های باغچه یا باغ و یا حتی شاید روی طاقچه قرار دهید. 

کاردستی خانه قارچی
آموزش کاردستی زیبای خانه‌ی قارچی

بسته به اینکه چه دکوری در خانه دارید، می توانید با انتخاب قطعات مختلف، خانه کاملا متفاوتی برای خود بسازید. اگر هیچ دکور گلی برای چسباندن ندارید، میتوانید گلها را نقاشی کنید. 

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا