اخبار عمومی و گزارش

کارگاه آشنایی با پرورش قارچ در نیشابور

آموزش مهارت‌های شغلی به خانواده زندانیان در نیشابور

به گزارش هاگ، کارگاه آشنایی با پرورش قارچ در نیشابور جهت توانمندسازی شغلی خانواده زندانیان و با همکاری دانشکده کشاورزی نیشابور، برگزار شد. مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان نیشابور  اعلام نمود که: این کارگاه‌ها با حضور ۷۵ نفر از همسران زندانیان در سالن اجتماعات انجمن حمایت از زندانیان برگزار شد. 

محمدباقر واعظی بیان داشت که: دغدغه اصلی این انجمن، تلاش برای ایجاد اشتغال و کسب و کار برای خانواده‌های زندانیان با حداقل سرمایه است. وی افزود انجمن حمایت از زندانیان شهرستان نیشابور، به منظور پوشش خانواده‌هایی که با شرکت در این کارگاه ها، قصد ایجاد کسب و کار جدید را دارند، مساعدتها و حمایت‌های مناسبی را در نظر گرفته است.

وی بیان داشت این کمکها عبارتند از کمک یک میلیون تومانی بلا عوض، تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۵ میلیون تومان با کارمزد دو درصد، تسهیلات بانکی تا سقف ۱۰ میلیون تومان، هماهنگی و معرفی به کمیته امداد برای دریافت تسهیلات اشتغال خانگی تا سقف ۳۰ میلیون تومان از برنامه‌های انجمن حمایت از زندانیان برای رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال برای این خانواده هاست.

این که این مقدار بودجه چه میزان کمکی به افراد متقاضی برای راه اندازی مشاغل مربوط به پرورش خواهد کرد، و آیا آنها خواهند توانست به راحتی وارد بازار فروش شوند یا خیر، مسئله‌ای است که در چنین کارگاه‌هایی به آن پرداخته نمی‌شود و عملا برگزاری این کارگاه ها را با بهره وری پایان مواجه می‌کند.

پرورش قارچ صدفی کارگاه آشنایی با پرورش قارچ در نیشابور
کارگاه آشنایی با پرورش قارچ در نیشابور

دوره آموزشی پرورش قارچ صدفی

کانون کارآفرینی و مهارت‌ آموزی دانشگاه نیشابور، دوره آموزشی «پرورش قارچ صدفی» را برگزار می‌نماید.

این کارگاه از ۲۹ مرداد ماه، روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه ساعت ۲۰ تا ۲۲، با تدریس مهندس مریم اهبابی (مربی رسمی فنی و حرفه‌ای)، به‌ صورت آنلاین برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام از طریق لینک https://www.newwebinar.ir/s/1240 اقدام کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر به شناسه new_webinar@ پیام ارسال کنند.

منبع: ایسنا(۲۲ مرداد ۱۴۰۲)

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا