اخبار عمومی و گزارش

کارگاه تولید قارچ در طرح پویش دانشگاه آزاد

حمایت از مراکز اشتغال، در جهاد سازندگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس

به گزارش هاگ از  گروه دانشگاه ایسکانیوز جلسات و کارگاه‌های آموزشی تولید قارچ در طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس برگزار گردید.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس با بیان اینکه، عمده مشکلات دانشجویان هدایت تحصیلی، انتخاب رشته و انتخاب مکان تحصیل در راستای یافتن شغل مناسب است، گفت: در راستای اجرای طرح پویش فعالان در صنعت به دانشجویان قول مساعد داده تا در مراحل راه‌اندازی مراکز اشتغال و تولید محصولات را خریداری کنند.

وجیهه ترکمانی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس و معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس گفت: اقدامات فرهنگی به همراه به کارگیری اساتید مشاور به تعداد ۳۲ نفر  برای تبادل مورد توجه قرار گرفت، چون یکی از اهداف تاثیرگذار در محیط آموزشی اساتید هستند که می‌توانند تاثیر مناسب برای ارتباط مناسب با دانشجو برقرار کنند که با شناسایی دانشجو و مراجع زیرصلاح می‌توانند در حل مشکلات روحی و روانی و تحصیلی دانشجو اقدام مناسب را انجام دهند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس درباره دغدغه‌های مطرح شده از سوی دانشجویان در مراکز مشاوره  ادامه داد: بر اساس مراجعات دانشجویان به مراکز مشاوره  عمده مشکلات دانشجویان هدایت تحصیلی، انتخاب رشته و انتخاب مکان تحصیل در راستای یافتن شغل مناسب است. به عبارت دیگر اغلب مشاوره‌ها در زمینه آینده شغلی از چالش‌های پیش روی دانشجویان است.

وی تاکید کرد: هر دانشجو در راستای طرح پویش تلاش کرده تا آموختن یک مهارت را در اولویت اقدامات قرار دهد. البته توجه به مسائل زیست بوم در کنار آموزش مهارت‌های منتج به درآمدزایی و خود اشتغالی بر روی مسائل زیست بوم منطقه با همفکری افراد تاثیرگذار، اساتید و دانشجویان اقدامات مناسب در دستور کار قرار بگیرد، همچنین در وضعیت کنونی بر صنایع خلاق و دانش بنیان تأکید شده است.

ترکمانی درباره استقبال دانشجویان از طرح پویش گفت: تاکنون با توجه به شرایط منطقه با جهاد سازندگی استان جلسات در زمینه پرورش قارچ برگزار شده و امیدواریم در راستای بخش نامه پویش و آموزش هر دانشجو یک مهارت توجه ویژه به مسائل زیست بوم مورد اهمیت قرار گرفته و به درآمدزایی و خود اشتغالی دانشجو منتج شود و بتوان با همفکری افراد تاثیرگذار، اساتید و دانشجویان خروجی مناسب را شاهد بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس ادامه داد: با توجه به شرایط منطقه و جهاد سازندگی جلسات پرورش قارچ و کلاس‌های آموزشی برای این افراد تشکیل و ایده‌ها دانشجو با گذراندن مراحل اداری و پیگیری‌ها به شکل مشارکتی برگزار می‌شود. البته اقدامات در زمینه صنایع دستی و تفاهم‌نامه با گردشگری و صنایع دستی چالوس برای آموزش‌های بهینه مطرح می‌شود.

وی درباره استقبال صنعت از فعالیت‌های دانشجویی و ایجاد بازار کار و ارتباط با صنعت تاکید کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس سرای نوآوری برای ایجاد ارتباطات در بین شرکت‌های دانش بنیان و بازار راه اندازی شده تا دانشجویان صاحب ایده را به این مراکز معرفی تا ارتباط با صنعت و شرکت‌های مستقل ایجاد شود.

به گفته ترکمانی در زمینه طرح پویش کارگاه‌های مهارت آموزی برگزار شده و فعالان در صنعت به دانشجویان قول مساعد داده تا در مراحل راه‌اندازی مراکز اشتغال، به تولید قارچ و فروش محصولات تولیدی و خریداری کمک کنند، چون حمایت‌های مالی از تولیدات دانشجویان در کنار ایجاد مشوق در توسعه فعالیت‌ها در زمینه ارتقای کیفیت و پایداری اشتغال صنایع نوپا موثر است.

کلاس آموزش پرورش قارچ در چالوس
کارگاه تولید قارچ در طرح پویش دانشگاه آزاد

برگزاری کلاس آموزش پرورش قارچ در چالوس

در راستای طرح های ترویج کشاورزی و دامداری و ایجاد اشتغال برای جوانان با همت پایگاه مقاومت بسیج خواهران ام‌البنین محله اسلامی خرمنه‌ سفلی واقع در شهرستان چالوس از توابع استان مازندران، چندین دوره کلاس آموزشی شامل پرورش قارچ،  بیماری های مربوط به دام و آفت گیاهان و … در مسجد صاحب الزمان عج‌الله این محله برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری بسیج(۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲)

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا