کارآفرینی در حوزه قارچ

کارگاه فناورانه تولید قارچ گانودرما در یزد راه‌ اندازی شد

خواص قارچ گانودرما به تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با سرطان‌ها کمک میکند

کارگاه فناورانه تولید قارچ گانودرما در یزد با همکاری جهاد دانشگاهی این استان این کارگاه را راه‌اندازی کرد.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از صداوسیما، کارگاه‌ فناورانه زودبازده با همکاری مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی سازمان جهاد دانشگاهی اقدام به ایجاد کارگاه فناورانه تولید قارچ گانودرما کرد و هم اکنون درحال تدوین کارگاه آموزشی پرورش قارچ گانودرما است.
در طب شرقی از گیاهان و قارچ‌های مختلفی استفاده می‌شود. در این بین، قارچ گانودرما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. قارچ گانودرما خواص فراوانی برای سلامتی دارد. از جمله خواص قارچ گانودرما می‌توان به تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با سرطان‌ها اشاره کرد.
قارچ گانودرما به عنوان بهترین قارچ دارویی شناخته شده در جهان دارای سابقه طولانی بیش از 4 هزار سال به ویژه در مشرق زمین است که با ترکیبات منحصر به فرد و ارزش غذایی بالا به دلیل توانایی بهبود و قابلیت‌های درمانی در بدن مطرح بوده است. این قارچ مصارف دارویی و درمانی متعددی دارد و به عنوان قوی ترین آنتی اکسیدان گیاهی که خاصیت ضد ویروسی بالایی دارد در پیشگیری، کنترل و درمان بیماری‌های متعدد استفاده می شود.
در این نوع کشت، بسترهای کشت قارچ گانودرما در محیطی کنترل شده از نور، رطوبت و دما با رعایت موارد بهداشتی و همچنین در یک فرصت 2 ماهه به نتیجه می رسد.
با برنامه‌ریزی انجام شده و با برگزاری این کارگاه آموزشی به علاقه مندان علاوه بر آشنایی با فرآیند کسب وکار در این زمینه مواردی از قبیل تنظیم نور و رطوبت، کوددهی و اصول کاشت داشت و برداشت آموزش داده خواهد شد.

اخبار کارآفزینی در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا