کارآفرینی در حوزه قارچ

برای اولین بار کارگاه پرورش قارچ در بازداشتگاه اوین

اشتغال و حرفه آموزی زندانیان مهمترین برنامه اصلاح و تربیت زندانهاست

مدیر بازداشتگاه اوین در بازدید از کارگاه پرورش قارچ گفت: برای اولین بار در این بازداشتگاه اوین پرورش قارچ خوراکی و دکمه‌ای راه اندازی شده و استقبال بی نظیر زندانیان را برای فراگیری این رشته شغلی به همراه داشته است.

علی هاشمی پیرو بازدید از کارگاه پرورش قارچ در گفت‌و‌گو با میزان، اظهارکرد: اشتغال و حرفه آموزی زندانیان مهمترین برنامه اصلاح و تربیت زندانهاست و از سال‌های گذشته تاکنون پیشرفت قابل توجهی داشته است.
وی افزود: اشتغال در از بین بردن ناهنجاری‌های رفتاری و تنش‌های روانی زندانیان بسیار مثمر ثمر است و طول دوران محکومیت به کسب ارزشمند مهارت‌های شغلی سپری می‌شود.
هاشمی تاکید کرد: گسترش رشته‌های متنوع و مختلف فنی و حرفه‌ای در زندان مورد توجه قرار داشته تا همه زندانیان در این دوره‌ها شرکت داشته باشند.
وی تصریح کرد: برای اولین بار در این بازداشتگاه پرورش قارچ خوراکی و دکمه‌ای راه اندازی شده و استقبال بی نظیر زندانیان را برای فراگیری این رشته شغلی به همراه داشته است.
مدیر بازداشتگاه اوین عنوان کرد: بیکاری بزرگترین عامل تکرار جرم است و در صورت عدم برنامه ریزی درست هدایت این دسته از افراد آسیب دیده بی نتیجه خواهد ماند.
هاشمی گفت: آنچه حائز اهمیت است درصد آمار زندانیانی است که با شرکت در این دوره‌ها و یادگیری رشته‌های شغلی مورد نظر خود و دریافت گواهینامه‌های مهارتی توانسته‌اند پس از آزادی شغل سالمی را دایر کرده و از ارتکاب جرم و خطا دوری کنند.
وی بیان کرد: اجرای طرح آموزش شغلی در زندان‌های کشور دریچه تازه‌ای را برای تغییر سبک زندگی مجرمان گشوده و از سایر انحرافات اجتماعی در آن‌ها پیشگیری می‌کند.
اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ پیگیری کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا