اخبار صنعت قارچاخبار عمومی و گزارش

کارگاه پرورش قارچ واحد اشکذر

به گزارش هاگ، مجید مشکینی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با سفر به شهرستان اشکذر از امکانات کارگاهی، تجهیزات آزمایشگاهی و طرح‌های درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر بازدید کرد. بازدید او در این سفر از مجموعه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی گروه زیست شناسی و انجمن کشت سلول و بافت، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های گروه مهندسی برق و مهندسی مکانیک، استخر پرورش ماهی، نیروگاه خورشیدی و کارگاه پرورش قارچ واحد اشکذر صورت گرفت.

وی در جلسه با دانشگاهیان با تاکید بر این که در زمینه تأمین زیرساخت‌ها و امکانات واحد اشکذر خیلی خوب کار شده و امکانات بالقوه خیلی خوب، نیروی انسانی متخصص و متبحر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر وجود دارد؛ خواستار تبدیل علم و دانش و استفاده از تجهیزات و امکانات در عرصه فناوری و تبدیل آن‌ها به ثروت شد.

او در نشست با هیئت رئیسه، اعضای هیأت علمی و نماینده کارکنان واحد اشکذر با تأکید بر انجام سرمایه گذاری و درآمدزایی غیرشهریه‌ای گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت این را دارد که دولت دوم ایران باشد و از آنجا که همه رشته‌های علوم را دارد و نیروی انسانی تربیت می‌کند می‌تواند در همه جا و در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و پزشکی ورود پیدا کند.

مشکینی افزود: در راستای کسب درآمد‌های غیرشهریه‌ای با مسئولان شهری ارتباط بگیرید و ببینید چه اتفاقی در شهر می‌افتد و کجا می‌تواند مداخله کنید که شهر چه نیاز دارد و کمک کنید و درآمد کسب کنید. وی استفاده از پتانسیل مجموعه‌هایی مانند استخر پرورش ماهی، نیروگاه خورشیدی و  کارگاه پرورش قارچ واحد اشکذر را نمونه‌های خوبی از طرح درآمدزایی دانشگاه دانست.

وی با تشریح چشم انداز دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به‌رغم اینکه تعداد دانشجوی کل کشور در سال ۹۹ نزولی بود؛ اما با سیاست و برنامه‌ریزی انجام شده، تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی افزایش یافت؛ بنابراین یک قسمت مهم کار ما بحث آموزش است و الان دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از ۶۰ هزار دانشجوی خارجی بیشترین تعداد دانشجوی خارجی در کشور دارد.

منبع: خبرنگاری آنا

3/5 - (2 امتیاز)

‫2 دیدگاه ها

  1. درود بر شما
    بدون شک نیاز صنعت پرورش دهندگان قارچ به رسانه امری بی بدیل و اجتناب ناپذیر اس ، از تلاش های شما کمال تشکر را داریم .

    1. سلام و عرض ادب
      خیلی ممنون از شما. خوشحالیم که توانستیم نظر شما را جلب کنیم
      انشاالله بتوانیم قدمی هرچند کوچک در راستای پیشرفت صنعت کشاورزی و پرورش قارچ کشور برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا