آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : خوراک کامااونی با کاری و قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه خوراک کاری و قارچ کامااونی

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک خوراک جذاب و خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم دستور پخت خوراک کاری و قارچ کامااونی است. در ادامه با طرز تهیه این خوراک کاری و قارچ خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم:
  1. گوشت گوسفندی: 200 گرم
  2. عدس: 8 الی 10 ق س
  3. پیاز خرد شده: 1 عدد
  4. سیر خرد شده: 4 حبه
  5. زنجبیل: 1 ق چ
  6. زیره سبز: 1 ق چ
  7. آرد گندم: 1 ق س
  8. روغن: 4 ق س
  9. نمک: به مقدار لازم
  10. پودر فلفل قرمز: 2 ق چ
  11. زردچوبه: 1/2 ق چ
  12. پودر کاری: به مقدار لازم
  13. گشنیز برای تزیین: به مقدار لازم
  14. آب: 2 پیمانه
  15. قارچ: 300 گرم

 

طرز تهیه:

ابتدا قابلمه را تا نیمه آب کرده و روی حرارت قرار دهید. سپس عدس را درون آن بریزید تا به آرامی بپزد. مدت پخت بستگی به نوع عدس دارد. تکه‌های گوشت را هم جداگانه در یک زودپز پخته و کنار بگذارید. در یک تابه گود 2 قاشق سوپ‌خوری روغن ریخته، روی حرارت متوسط قرار دهید. دانه‌های زیره سبز را درون روغن بریزید تا طلایی و معطر شود. سیر خردشده را با پیاز، زردچوبه، زنجبیل و فلفل قرمز به زیره اضافه کنید و به خوبی با یک قاشق چوبی آنها را هم بزنید. سپس آرد را کم‌کم به آن اضافه کنید تا به رنگ قهوه‌ای روشن دربیاید و بوی خوشی را در فضای آشپزخانه‌تان راه بیندازد. حالا زمان مناسب برای ریختن آب و پودر کاری است. اجازه دهید تا آب به جوش آید سپس زیر شعله را کم کنید تا مواد غلیظ شود.

در این مرحله عدس پخته‌شده را به مواد اضافه کرده و به مدت 20 دقیقه روی حرارت کم قرار دهید. کاری با شعله کم طعم و بوی بهتری به خود می‌گیرد. درنهایت گوشت و قارچ را به مواد درون تابه افزوده، نمک را هم اضافه کنید در آخر با گشنیز آن را تزیین کنید.

نوش جان

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا