اخبار صنعت قارچانجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ

کاهش توزیع روزانه قارچ از ۶۰ تن به ۲۰ تن

توزیع روزانه قارچ در تهران از ۵۰ تا ۶۰ تن به ۲۰ تن رسیده است.

به گزارش هاگ به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی رجبی، رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: با توجه به آنکه رستوران‌ها و فست فودها با ظرفیت کمتری کار می کنند یا در حال تعطیلی هستند، بازار قارچ تعریفی ندارد.

به گفته او، در ابتدای سال قیمت قارچ ۲۵ درصد افزایش یافت که همین امر کاهش بیش از ۶۰ درصدی مصرف را به همراه داشت به طوریکه عرضه روزانه قارچ از ۵۰ تا ۶۰ تن به ۲۰ تن رسیده است.

رجبی می گوید: هم اکنون حداقل هر کیلو با نرخ ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان به مغازه دار و ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شود.

رییس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: گرچه برآوردها حاکی از آن بود که تولید به ۲۱۰ هزار تن برسد، اما در شرایط فعلی امکان پیش بینی وجود ندارد که با کاهش هوا از ابتدای مهر و رفع مشکل سیستم سرمایشی برخی واحدها به چرخه تولید باز می‌گردنند.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هرکیلو در خرده فروشی ها ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان است که به رغم آنکه جزو سبزیجات و پروتئین سالم است، اما به سبب ضروری نبودن در سبد خانوار مصرف آن کاهش یافته است.

طبق گفته انجمن پرورش دهندگان قارچ، طبق روال همه ساله در فصل گرما صادرات به سبب مشکلات حمل و نقل ۵۰ درصد کاهش یافته به طوریکه صادرات روزانه از ۱۰ تا ۱۵ تن به ۳ تا ۵ تن رسیده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا