حرف ما در صنعت قارچ

دیگر تعلل جایز نیست !

کاهش در میزان عرضه و تقاضا قارچ

شرایط امروز مراکز فروش قارچ تهران به گونه ای رقم خورد که ضمن کاهش محسوس در میزان عرضه قارچ، شاهد افت قابل ملاحظه ای در میزان تقاضا نیز بوده ایم.

نکته تامل برانگیز در این میان افت نسبی قیمت با توجه به کاهش در میزان عرضه و تقاضا قارچ است و از آنجا که عموما قیمت در این مراکز را میزان عرضه و تقاضا تعیین می کند، رخداد امروز می تواند نشانی از اتفاقات در روزهای اتی در صنعت باشد.

اینکه چرا میزان عرضه افت داشته را متخصصان فن به عواملی نظیر گرمای فصل، قطع برق مزارع، افت کیفی در مواد اولیه مصرفی و اشتیاق کم تولید کنندگان به تولید نسبت می دهند و در خصوص کاهش تقاضا نیز می توان به عواملی نظیر اوضاع نامناسب اقتصادی جامعه و توان کم خرید مردم، شیوع بیماری کرونا و گرمای تابستان اشاره نمود.

ولی اینکه ضمن کاهش در قیمت کماکان میزان تقاضا در بازار پایین ماند، پدیده ای نادر و پر معنایی است و احساس می شود که متولیان باید تا دیر نشده به بررسی دقیق علل آن پرداخته و اقدامات بایسته را جهت بهبود شرایط را در دستور کار خود قرار دهند.

صادرات قارچ؟؟!!

نکته بسیار مهم در این میان و در صورت استمرار شرایط داخلی تولید و فروش قارچ، می تواند چگونگی وضعیت صادرات قارچ به بازارهای هدف از ماه های آتی است.در حالی که در اخرین ایام صادرات قارچ قیمت هر کیلو قارچ در حدود دو دلار بوده و با در نظر گرفتن قیمت روز دلار ( حدود بیست و پنج هزارتومان)، آیا انگیزه ای از سوی خریداران و واسطه های فروش قارچ در فراسوی مرزهای کشور باقی خواهد ماند؟

در صورت کاهش در میزان صادرات و بهبود شرایط اقلیمی و افزایش میزان تولید و عرضه قارچ، قیمت قارچ در مراکز فروش به کدام سو میل خواهد کرد؟ آیا تعطیلی اجباری مزارع بیشتری حادث خواهد شد یا متولیان صنعت بدون تعلل و از دست دادن زمان ، با رایزنی و نشست های جدی با مقامات مسئول برای برون رفت از این بحران چاره ای خواهند اندیشید؟

برای آشنایی با چالش های درون صنفی و راهکارهای پیشنهادی  حرف ما در صنعت قارچ هاگ را دنبال کنید.

سردبیر

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا