جهاد کشاورزی

کاهش قیمت قارچ‌های پرورشی با شیوع خبر قارچ های سمی

انتشار خبر قارچ‌های سمی سبب کاهش مصرف قارچ بین مردم طی ۱۰ تا ۲۰ روز اخیر شد

کاهش قیمت قارچ‌های پرورشی با شیوع خبر قارچ های سمی، به دنبال انتشار خبر شیوع قارچ‌های سمی، شاهد کاهش فروش قارچ‌ها طی ۱۰ تا ۲۰ روز اخیر شدیم و قیمت قارچ‌های صنعتی به یک سوم کاهش یافت.

ظرفیت تولید استان

به گزارش خبرگزاری هاگ- احمد رئیس زاده، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان، در توضیحات بیشتر این خبر، اضافه کرد: در اصفهان ۷۰ واحد تولیدی قارچ صنعتی داریم که انتشار خبر ناشیانه قارچ‌های سمی سبب کاهش مصرف قارچ بین مردم طی ۱۰ تا ۲۰ روز اخیر شد.

این مقام مسئول با اشاره به پیامد های اتفاقات اخیر گفت: قیمت قارچ‌ های صنعتی به یک سوم کاهش یافت اما طی مصاحبه‌های مختلف مسئولان بازهم شاهد اعتماد مردم و فروش قارچ‌ها شدیم.

سرانه مصرف قارچ اصفهانی‌ها ۱ کیلوگرم است

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان اصفهان در ادامه سخنان خود ضمن بیان این مطلب که ۱۶۰۰ نوع قارچ طبیعی داریم که ازاین‌‌بین، تنها ۳۰ تا ۴۰ نوع قارچ‌ها غیر سمی هستند، اضافه کرد: قارچ‌های صنعتی در یک محیط آزمایشگاهی تولید می‌شود.

رئیس زاده که قارچ‌ها را به‌عنوان یکی از مواد غذایی دارای ارزش غذایی بالا می‌داند، در همین راستا خاطرنشان کرد: میزان سرانه مصرف قارچ در استان اصفهان ۱ کیلوگرم است که میانگین سرانه مصرف در اروپا ۵ کیلوگرم و در دنیا ۲٫۵ کیلوگرم است.

تولید سالانه ۱۰ هزار تن قارچ در اصفهان

رئیس زاده در خصوص فعالیت‌های این استان بیشتر توضیح داد: عمده واحدهای تولیدی قارچ در شهرستان‌های اصفهان، خمینی‌شهر، بارکه، برخوار، تیران و کرون، سمیرم و چادگان مستقر هستند.

وی در خصوص کاهش قیمت قارچ‌های پرورشی و میزان تولیدی سالانه این استان را درمجموع حدود ۱۰ هزار تن قارچ دکمه‌ای صنعتی اعلام کرد و همچنین در خصوص صادرات قارچ گفت: برخی از سال‌ها که بازار عراق خواهان این محصول از ما بود، قارچ صادر می‌شد و صادرات بین استانی هم داریم.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان در اختتامیه صحبت‌های خود با اشاره به جایگاه سوم اصفهان در تولید قارچ کشوری، گفت: به مردم توصیه می‌کنیم قارچ‌های بسته‌بندی دارای لیبل بهداشتی را خریداری کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا