اطلاعیه‌های صنعت قارچ

نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار 1400

محتوا پنهان

تغییر قیمت هر کیلو قارچ در نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار اسفندماه

نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار 1400،  جدول اعلام قیمت هر کیلو قارچ در نرخنامه سازمان میادین میوه و تره را مورد بررسی قرار می دهد.متاسفانه باز هم در روزهای اخیر شاهد کاهش قیمت قارچ خوراکی در میادین میوه و تره بار بودیم.بطوریکه امروز دوشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ هر کیلو قارچ فله درجه یک با ۱۰۰۰ تومان کاهش با قیمت۳۳۰۰۰ تومان به ازای هرکیلو در غرفه‌های میادین و تره بار استان تهران عرضه شد.نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار 1400
پیش از این درتاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۶  نیز با همین میزان کاهش در قیمت قارچ مواجه بودیم.این دومین بار متوالی است که قیمت قارچ در اسفند ماه روند نزولی دارد و با کاهش قیمت در میادین تره بار استان تهران عرضه میشود.

به گفته کارشناسان امر قیمت تمام شده قارچ بالاتر از نرخ اعلانی سازمان میادین تره بار استان تهران است.
از دلایل اصلی کاهش قیمت قارچ عرضه بیش از تقاضا و کاهش صادرات است.امیدواریم که این کاهش قیمت ادامه دار نباشد تا صدمه بیشتری به تولید کنندگان قارچ و فعالان در این صنعت وارد نشود.

 کاهش قیمت قارچ در نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار

امروز یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۱ هر کیلو قارچ فله درجه یک با ۱۰۰۰ تومان کاهش با قیمت ۳۵۰۰۰ تومان در غرفه‌های میادین و تره بار استان تهران عرضه شد.امیدواریم این کاهش قیمت ادامه دار نباشد و متولیان صنعت برای آن تدبیری اتخاذ کنند. گزارشات حاکی از آن است که در روزهای گذشته نیز قارچ فله در مراکز فروش استان تهران دچار کاهش قیمت محسوسی بود و با قیمت های به مراتب پایین تری به توزیع کنندگان عرضه شد.امیدواریم در روزهای آتی با کمک کارشناسان طرح تنظیم بازار انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور و مسئولان سازمان میادین میوه تره بار استان تهران شاهد اقداماتی در خصوص اصلاح و افزایش مناسب در قیمت قارچ باشیم تا بدین وسیله از خسارات تولیدکنندگان کاسته شود.کاهش قیمت قارچ در میادین تره‌بار استان تهران


در چند روز گذشته شاهد کاهش قیمت قارچ فله در بازار بوده ایم تا امروز سه شنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ که هرکیلو قارچ بسته بندی نیز به طور متوسط با ۱۰۰۰ تومان کاهش به ازای هرکیلو در میادین میوه و تره بار شهرداری عرضه گردید. امیدواریم این کاهش قیمت ادامه دار نبوده و متولیان صنعت برای آن تدبیری اتخاذ کنند زیرا باعث لطمه دیدن واحد های تولیدی و شاغلین این حوزه خواهد شد. دلایل این کاهش قیمت را می توان به کاهش تقاضای بازار در پی افزایش قیمت چند هفته پیش دانست (همچنین شاید کاهش نرخ ارز و تاثیر روانی خبر تصویب معافیت مالیاتی برای کمپوست قارچ هم تاثیرگذار بوده باشند)

کاهش قیمت قارچ در میادین میوه و تره بار
کاهش قیمت قارچ در میادین میوه و تره بار

افزایش قیمت قارچ

امروز دوشنبه  1400/11/11 قارچ فله درجه یک با 1500 تومان افزایش قیمت به بهای 37.000 تومان به ازای هر کیلو در غرفه های میادین میوه و تره بار عرضه شد. علت اصلی این افزایش قیمت را، کاهش عرضه قارچ نسبت به تقاضا می توان برشمرد!

نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران

افزایش قیمت هر کیلو قارچ در نرخنامه سازمان میادین بهمن ماه

️امروز یکشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۳ قارچ فله درجه یک با ۲۵۰۰ تومان افزايش با قيمت ۳۵۵۰۰ تومان به ازای هركيلو در غرفه‌های ميادين ميوه‌ و‌ تره‌بار استان تهران عرضه شد.برودت هوا سبب کاهش تولید قارچ شد و از سوی دیگر كمبود عرضه نسبت به تقاضا را می توان علت اصلی افزايش نرخ قارچ به حساب آورد.لازم بذکر است در همین روز و روزهای گذشته قارچ فله با قیمت بالاتری نسبت به قیمت سازمان میادین در مراکز فروش استان تهران به توزیع کنندگان عرضه شد.امیدواریم در روزهای آتی این اختلاف قیمت با کمک کارشناسان طرح تنظیم بازار انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور و مسئولان سازمان میادین میوه تره بار استان تهران برطرف شده تا شاهد زیان‌دهی غرفه‌داران و تولید کنندگان محترم قارچ‌خوراکی نباشیم.برای مشاهده‌ی قیمت روز قارچ خوراکی کلیک کنید.

عنوان درجه۱-ریال
قارچ دکمه ای پشت بسته فله ۳۵۵,۰۰۰
قارچ دکمه ای پشت باز فله ۳۱۵,۰۰۰
قارچ دکمه ای قهوه ای فله ۳۷۵,۰۰۰
قارچ دکمه ای بسته ای ۱۰۰۰گرمی اسلایس شده ۳۴۵,۰۰۰
قارچ دکمه ای بسته ای ۲۵۰گرمی اسلایس شده ۱۰۲,۰۰۰
قارچ دکمه ای بسته ای ۵۰۰گرمی اسلایس شده ۱۹۰,۰۰۰
قارچ دکمه ای بسته بندی ۲۰۰گرمی ۱۱۴,۰۰۰
قارچ دکمه ای بسته بندی ۴۰۰گرمی ۲۱۹,۰۰۰
قارچ دکمه ای بسته بندی ۱۰۰۰گرمی ۳۸۰,۰۰۰

در این گزارش به بررسی قیمت برخی از انواع قارچ بسته بندی شده موجود در بازار در تاریخ 1400/10/08 پرداختیم.

به گزارش هاگ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان- فهرست قیمت برخی از انواع قارچ موجود در بازار به شرح زیر است:

نام کالا قیمت (تومان)
قارچ دکمه‌ ای ملارد – 200 گرم ۱۵,۹۵۰
قارچ دکمه‌ای 200 گرمی سحر ۱۵,۹۵۶
قارچ دکمه ای درجه یک – 200 گرم ۱۶,۰۰۰
قارچ دکمه ای قارچینو پلاس – 400 گرم ۳۱,۳۳۰
قارچ دکمه‌ ای کامل ملارد – 400 گرم ۳۱,۳۳۰
قارچ دکمه ای قارچینو – 400 گرم ۳۱,۳۳۸
قارچ دکمه ای درجه یک – 400 گرم ۳۲,۰۰۰
قارچ دکمه ای بلوط – 400گرم ۳۵,۰۱۰
قارچ اسلایس قارچینو – 800 گرم ۵۱,۰۳۱
قارچ شیتاکه – 200 گرم ۷۵,۰۰۰
قارچ – 2 کیلوگرم ۱۰۰,۰۰۰
قارچ سفید فله درجه یک – 7 کیلوگرم ۳۳۰,۰۰۰

 

 


 کاهش قیمت هر کیلو قارچ خوراکی در نرخنامه سازمان میادین دی ماه

از سه‌شنبه 1400/10/8 قیمت قارچ فله درجه یک با 3000 تومان کاهش با قيمت 33000 تومان به ازای هركيلو در غرفه‌های ميادين ميوه‌ و‌ تره‌ بار استان تهران عرضه شد.

علت اصلی این کاهش نرخ قارچ افزایش میزان عرضه قارچ نسبت به تقاضا اعلام شده است.گزارشات حاکی از آن است که در روزهای گذشته نیز قارچ فله در مراکز فروش استان تهران دچار کاهش قیمت محسوسی بود و با قیمت به مراتب پایین تری بین توزیع کنندگان عرضه شد.
 افزایش راندمان تولید در مزارع تولید قارچ در این فصل از سال، میزان صادرات کم و علی رقم تمام تلاش های شرکت چتر سفید بابت خرید بار مازاد عامل اصلی کاهش قیمت است.

امیدواریم در روزهای آتی با کمک کارشناسان طرح تنظیم بازار انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور و مسئولان سازمان میادین میوه تره بار استان تهران، شاهد اقداماتی در خصوص اصلاح و افزایش مناسب در قیمت قارچ باشیم تا بدین وسیله از خسارات تولیدکنندگان کاسته شود.کاهش قیمت قارچ در میادین


افزایش قیمت هر کیلو قارچ در نرخنامه سازمان میادین آبان ماه

از سه‌شنبه 1400/8/18 قارچ فله درجه یک با 3500 تومان افزايش با قيمت 36000 تومان به ازاي هركيلو در غرفه‌های ميادين ميوه‌ و‌ تره‌بار استان تهران عرضه می شود.كمبود نسبی عرضه نسبت به تقاضا را می‌توان علت اصلی افزايش نرخ قارچ برشمرد.لازم بذکر است در همین روز و روزهای گذشته قارچ فله با قیمت بالاتری نسبت به قیمت سازمان میادین در مراکز فروش استان تهران بین توزیع کنندگان عرضه شد.امیدواریم در روزهای آتی این اختلاف قیمت با کمک کارشناسان طرح تنظیم بازار انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور و مسئولان سازمان میادین میوه تره بار استان تهران برطرف شود تا شاهد زیان‌دهی غرفه‌داران و تولید کنندگان محترم  قارچ‌خوراکی نباشیم.نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار 1400


تغییرات قیمت قارچ در نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار مهرماه

از تاریخ سه‌شنبه 1400/7/8 قارچ فله درجه یک با 1500 تومان کاهش با قيمت 32500 تومان به ازاي هركيلو در غرفه‌های ميادين ميوه‌ و‌ تره‌بار استان تهران عرضه خواهد شد.در روزهای گذشته نیز قارچ فله در مراکز فروش تهران کاهش قیمت محسوسی داشت.کاهش قیمت قارچ در نرخنامه سازمان میادین مهرماه 1400


کاهش قیمت هر کیلو قارچ در نرخنامه سازمان میادین مهرماه

از تاریخ 1400/7/4 قارچ فله درجه یک با3000 تومان کاهش با قيمت34000 تومان به ازاي هركيلو در غرفه‌های ميادين ميوه‌ و‌ تره‌بار استان تهران عرضه خواهد شد.یکی از دلایل کاهش قیمت در نرخنامه سازمان میادین افزایش عرضه نسبت به تقاضا است. امیدواریم با همکاری کارشناسان طرح تنظیم بازار و مسئولان سازمان میادین میوه و تره بار استان تهران، اقداماتی در جهت اصلاح و افزایش مناسب قیمت قارچ انجام شود.قیمت انواع قارچ در نرخنامه سازمان میادین


ا سلام

افزایش قیمت قارچ در نرخنامه سازمان میادین مردادماه

از تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۱۹ قارچ فله درجه یک با ۶۰۰۰ تومان افزايش با قيمت ۳۷۰۰۰ تومان به ازاي هركيلو در غرفه‌های ميادين ميوه‌ و‌ تره‌بار استان تهران عرضه خواهد شد. کمبود عرضه نسبت به تقاضا علت اصلی افزایش قیمت قارچ است.لازم بذکر است در همین روز و روزهای گذشته قارچ فله با قیمت بالاتری نسبت به قیمت سازمان میادین در مراکز فروش استان تهران به توزیع کنندگان عرضه شد.
نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار 1400


تغییر قیمت هر کیلو قارچ خوراکی در نرخنامه سازمان میادین تیرماه

از امروز سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۴/۲۹ قیمت قارچ فله درجه یک با ۳۰۱۰ تومان افزایش با قیمت ۳۱۰۰۰ تومان به ازای هرکیلو در غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار استان تهران عرضه خواهد شد.
کمبود عرضه نسبت به تقاضا را می‌توان علت اصلی افزایش نرخ قارچ برشمرد. در همین روزها قارچ فله با قیمت بالاتری نسبت به قیمت اعلامی سازمان میادین به توزیع کنندگان عرضه شد.
امید است این اختلاف قیمت به زودی برطرف شود تا غرفه داران محترم در صنعت قارچ تا بیش از این متحمل ضرر و زیان نشوند.

افزایش قیمت قارچ خوراکی در نرخنامه سازمان میادین تیرماه

اطلاعیه ی افزایش قیمت قارچ خوراکی در میادین میوه و تره بار
از تاریخ  دوشنبه ۱۴۰۰/۰۴/۰۷ قارچ فله درجه یک با ۳۱۹۰ تومان افزايش با قيمت ۲۷۹۹۰ تومان به ازاي هركيلو در غرفه‌های ميادين ميوه‌ و‌ تره‌بار استان تهران عرضه می شود.طبق این اطلاعیه افزایش قیمت قارچ خوراکی در میادین میوه و تره بار را خواهیم داشت.در ماه های اول سال که قیمت قارچ تقریبا ثابت بود ، تولید کنندگان به دلیل گرمای شدید هوا و کاهش قیمت قارچ متحمل زیان های زیادی شدند.زیان دهی تولید کنندگان در ماه های ابتدایی سال امری کاملا تکراری است و هر سال با آن مواجه هستیم. از طرفی مشکلات زیادی به همراه افت قیمت به وجود می آید.این مشکلات شامل : نرخ بالای حمل و نقل ، هزینه ی بالای تولید و وجود دلال ها می شود. اما در این بازه زمانی كمبود عرضه نسبت به تقاضا را می‌توان علت اصلی افزايش نرخ قارچ برشمرد.در همین روز و روزهای گذشته قارچ فله با قیمت بالاتری نسبت به قیمت سازمان میادین در مراکز فروش استان تهران به توزیع کنندگان عرضه شد.


تغییرات قیمت قارچ خوراکی در نرخنامه سازمان میادین خردادماه

به گزارش هاگ از تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۲۶  قارچ فله درجه‌ یک با ۱۰۰۰ تومان افزایش با قیمت ۲۵۸۰۰ تومان به ازای هرکیلو در غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار استان تهران عرضه شد.

 

از تایخ یکشنبه ۱۴۰۰/۰۳/۰۹ قارچ فله درجه‌یک با ۵۲۰۰ تومان افزایش باقیمت ۲۴۸۰۰ تومان به ازای هرکیلو در غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار استان تهران عرضه خواهد شد.

کمبود عرضه نسبت به تقاضا را می‌توان علت اصلی افزایش نرخ قارچ برشمرد.

لازم به ذکر است در همین روز و روزهای گذشته قارچ فله باقیمت بالاتری نسبت به قیمت سازمان میادین در مراکز فروش استان تهران به توزیع‌کنندگان عرضه شد.

امیدواریم در روزهای آتی این اختلاف قیمت با کمک کارشناسان  طرح تنظیم بازار انجمن صنفی پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی کشور و مسئولان سازمان میادین میوه و تره بار استان تهران برطرف شود تا شاهد زیان دهی غرفه داران محترم عرضه قارچ خوراکی نباشیم.

اطلاعیه افزایش قیمت قارچ خوراکی در میادین میوه و تره بار
اطلاعیه افزایش قیمت قارچ خوراکی در میادین میوه و تره بار

تغییرات قیمت هر کیلو قارچ خوراکی در میادین میوه و تره بار اردیبهشت ماه

اطلاعیه افزایش قیمت قارچ در میادین میوه و تره بار، امروز دوشنبه ۱۴۰۰/۰۲/۲۷ قارچ فله درجه‌یک با ۱۷۰۰ تومان افزایش با قیمت ۱۹۶۰۰ تومان به ازای هر کیلو در غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار استان تهران عرضه شد.
لازم به ذکر است که، در همین روز و روزهای گذشته قارچ فله با قیمت بالاتری نسبت به قیمت سازمان میادین در مراکز فروش استان تهران به توزیع‌کنندگان عرضه شد.
امیدواریم در روزهای آتی این اختلاف قیمت با کمک کارشناسان طرح تنظیم بازار انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور و مسئولان سازمان میادین میوه تره بار استان تهران برطرف شود. این گونه دیگر شاهد زیان‌دهی غرفه‌ داران محترم عرضه قارچ‌ خوراکی نیستیم.

کاهش قیمت هر کیلو قارچ در نرخنامه سازمان میادین اردیبهشت ماه

امروز 1400/02/08 این نوع قارچ با ۶۰۰ تومان کاهش به 17900 تومان رسید. این قیمت حدود ۱۵ درصد کمتر از قیمت تمام‌ شده این کالای پر زحمت و پر چالش است.

در واقع قیمت تمام شده برای هر کیلو قارچ حول وحوش 20000 تومان است و تولیدکننده ناچار است قارچ‌های تولیدی را تنها با 17900 تومان عرضه نماید.

استمرار این روند باعث نابود شدن انگیزه تولید مزرعه‌داران خواهدشد و ادامه دادن فعالیت اقتصادی را برایشان سخت می‌کند.

مطمئنا پرورش قارچ نیز همانند هر شغل دیگری هزینه‌های ثابت و متغیر فراوانی دارد که بر تولیدکننده تحمیل می‌شود. هزینه‌هایی چون خرید یا اجاره سالن، خرید وسایل و تجهیزاتی مانند سطح کشت، سیستم رطوبتی، هزینه مواد ضدعفونی و مخارجی که بابت پیشگیری از بیماری قارچ‌ها، باید انجام شود.
پس نمی‌توان بدون در نظر گرفتن منافع تولیدکنندگان قیمت قارچ را کمتر از هزینه‌های تولیدی در نظر گرفت و همچنان انتظار ادامه کار از سوی قارچ‌کاران را داشت، چراکه کاهش قیمت مطمئنا بر میزان عرضه به بازار تاثیر خواهد گذاشت و در دراز مدت  رشد قیمت را به همراه دارد.
امیدواریم هر چه سریع‌تر با چاره‌ اندیشی متولیان این صنعت در انجمن صنفی و رایزنی با کارشناسان مجرب سازمان میادین و تره‌بار، تدابیر مناسبی برای جلوگیری از ضررهای سنگین تولیدکنندگان قارچ سراسر کشور اتخاذ شود.
می‌توانید نرخ نامه میادین و تره بار استان تهران را در همین مقاله برای انواع قارچ مشاهده بفرمایید.
تغییرات قیمت قارچ نرخنامه سازمان میادین و تره بار سال 1400
کاهش قیمت قارچ فله در میادین تره‌بار استان تهران

 تغییرات قیمت هر کیلو قارچ در نرخنامه سازمان میادین فروردین ماه

کاهش قیمت قارچ فله در میادین میوه و تره‌ بار تهران 31 فروردین 1400، امروز ۱۴۰۰/۰۱/۳۱ هر کیلو قارچ فله درجه‌یک با ۱۰۰۰ تومان کاهش به قیمت  ۱۸۵۰۰ تومان در غرفه‌های میادین و تره‌بار استان تهران عرضه شد.
سازمان میادین میوه و تره بار استان تهران قیمت هر کیلو قارچ را حدود 12 درصد کمتر از بهای تمام شده اعلام نمود. امیدواریم هر چه سریع‌تر با چاره‌ اندیشی متولیان این صنعت در انجمن صنفی و رایزنی با کارشناسان مجرب سازمان میادین و تره‌بار تدابیر مناسبی برای جلوگیری از ضررهای سنگین تولید کنندگان قارچ  سراسر کشور اتخاذ شود.

کاهش قیمت قارچ در نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار فروردین ماه

 به گزارش هاگ – باگذشت تنها ۱۷ روز از کاهش ۳۰۰۰ تومانی قیمت قارچ در میادین تره‌ بار استان تهران، مجدداً از مورخ  ۱۴۰۰/۱/۱۱  هر کیلو قارچ فله درجه‌ یک با ۱۵۰۰ تومان کاهش به قیمت ۱۹۵۰۰ تومان در غرفه‌های میادین استان تهران عرضه خواهد شد.
قیمت جدید در نرخنامه سازمان میادین و تره بار استان تهران حدود 7 درصد کمتر از بهای تمام شده قارچ است.
امیدواریم هر چه سریع‌تر با چاره‌ اندیشی متولیان این صنعت در انجمن صنفی و رایزنی با کارشناسان مجرب سازمان میادین و تره‌بار، تدابیر مناسبی برای جلوگیری از ضررهای سنگین تولید کنندگان قارچ سراسر کشور اتخاذ شود.
 مقاله نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار 1400، سعی داشت تا قیمت هر کیلو قارچ اعلامی از سوی سازمان میادین را در قالب جداول خدمت شما تقدیم نماید.
در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر به بخش اطلاعیه صنعت قارچ مراجعه بفرمایید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا