اخبار اقتصادی صنعت قارچ

کاهش قیمت مصوب کمپوست قارچ

قارچ از تولیدکننده با قیمت 8 هزار تومان خریداری می شود

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران از کم شدن قیمت مصوب برای هرکیلوگرم کمپوست قارچ از یک هزار و 27 تومان به 985 تومان با هدف کاهش هزینه تولید پرورش دهندگان قارچ و ادامه بقای آن ها خبر داد.

مقایسه هزینه های تولید طی سالیان

به گزارش خبرگزاری هاگ- محمدحسن افشار در خصوص هزینه های تولید قارچ با اشاره به اینکه هزینه تمام شده تولید این محصول نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: هزینه تمام شده تولید هرکیلوگرم قارچ در سال گذشته 8 هزار و 900 تومان بود که امسال به حدود 12 هزار تومان رسیده است. وی در تصریح سخنان خود افزود : افزایش هزینه تولید قارچ درحالی است که خرید قیمت قارچ آن از تولیدکنندگان چندان تغییری نداشته است.

خرید از تولید کننده به نرخ ناعادلانه

به گفته این مقام مسئول ، در حال حاضر هر کیلوگرم قارچ از تولیدکننده با قیمت 8 هزار تومان خریداری می شود که 4 هزار تومان به زیان آن هاست.

نرخ منصفانه

افشار در رابطه با قیمت مناسب خرید هر کیلوگرم قارچ از تولیدکنندگان ، گفت :با در نظر گرفتن حداقل 20 درصد سود ،قیمت خرید باید بیش از 14 هزار تومان باشد.

سایر عوامل مضر برای تولیدکنندگان

افشار در خصوص عوامل موثر دیگر که به زیان پرورش دهندگان قارچ می باشد ، حضور دلالان شناخته شده و جوسازی آن ها در بازار را عنوان کرد و اضافه کرد: این دلالان با راه اندازی کانال و از طریق سایت های اینترنتی قیمت مصوب خرید قارچ از پرورش دهندگان را پایین نگه می دارند تا سودهای کلانی را برای خود رقم بزنند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: دلالان با جو سازی در بازار از طریق کانال و سایت های اینترنتی قیمت خرید روز را به نفع خود اعلام و بر اساس آن اقدام به خرید می کنند.

سود 2 هزار تومانی در هر کیلو برای دلالان!

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران حداقل سود دلالان در هر کیلوگرم قارچ را یک هزار تا 2 هزار تومان عنوان کرد. وی در پاسخ به این پرسش که اقدام انجمن برای مقابله با برهم زنندگان بازار چه بوده است، اظهار داشت: انجمن پرونده قضایی را برای این افراد تشکیل داده است.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا