اخبار اقتصادی صنعت قارچ

کاهش ۸۰ درصدی مصرف قارچ در استان یزد

تولیدکنندگان قارچ مجبورند محصولات خود را در سردخانه به مدت چند روز انبار کنند

کاهش ۸۰ درصدی مصرف قارچ در استان یزد، در فصل بهار مسمومیت عده‌ای از هم‌وطنان با  قارچ‌های خودرو و سمی باعث کاهش مصرف قارچ‌های خوراکی شده که قیمت آن نیز تا ۴۰ درصد کاهش پیداکرده و استقبال مردم نیز برای خرید آن کم شده است.

سرانه مصرف قارچ در استان

جواد پور مسئول امور باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد ضمن اشاره به محبوبیت شگفت‌انگیز قارچ‌های خوراکی به‌عنوان یکی از محصولات خوراکی پرطرفدار در بین مردم طی سال‌های گذشته، عنوان کرد: مصرف قارچ در استان یزد تا حدود ۸۰ درصد کاهش داشته و تولیدکنندگان قارچ مجبورند محصولات خود را در سردخانه به مدت چند روز انبار کنند.

مسئول امور باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد بابیان ظرفیت‌های مناسب برای پرورش این محصول و اینکه قارچ‌های خوراکی در هر شرایطی کاملاً مناسب و بدون سم پرورش داده می‌شوند و از کیفیت خوبی برخوردارند خاطرنشان کرد: چنین قارچ‌های خوراکی به دلیل داشتن ارزش غذایی فیبر و پتاسیم بالا و چربی کم برای بیماران مبتلابه فشارخون و قلبی و عروقی مناسب بوده و قابلیت هضم بالایی دارد.

ظرفیت تولید قارچ در استان

جواد پور در تکمیل سخنان خود ضمن اشاره به فعالیت‌های استان، یادآور شد: سرانه مصرف این محصول در کشور و در استان یزد حدود ۱ کیلوگرم بوده که سالانه ۱۷۰۰ تن قارچ در ۱۴۰ واحد صنعتی فعال در استان یزد تولید می‌شود.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا