کتابخانه قارچ

کتاب شناسایی قارچ‌‌‌ های خوراکی و سمی

تالیف Peter Jordan

کتاب شناسایی قارچ‌‌‌ های خوراکی و سمی نویسنده Peter Jordan، ترجمه غلامعلی پیوست و جمالعلی الفتی، به نشر از دانش پذیر می باشد.

  • عنوان: شناسایی قارچ‌‌‌ های خوراکی و سمی
  • نویسنده: Peter Jordan
  • ترجمه: غلامعلی پیوست و جمالعلی الفتی
  • انتشارات: دانش پذیر                                                                         
  • شمارگان: 1000 جلد
  • چاپ اول: 1387                                                                                  
  • لیتوگرافی: زمان
  • چاپ: اصلانی
  • صحافی: آزاده

مقدمه کتاب شناسایی قارچ‌‌‌ های خوراکی و سمی

توسط پدربزرگم که کشاورزی اهل نورفولک انگلیس بود با قارچ‌های وحشی آشنا شدم. به همراه او از چهار سالگی به جنگل‌ ها می‌رفتم، البته نه تنها برای جمع‌آوری آن چیزهایی که او به‌عنوان قارچ خوراکی معرفی می‌کرد بلکه به جمع‌آوری قارچ‌های سمی جذابی که برای کودکان بسیار خطرناک‌اند نیز می‌پرداختم، به‌هرحال او به من درس خوبی داد و آن این بود که می‌گفت: “فقط قارچی را که کاملاً تشخیص می‌دهی می‌توانی مصرف کنی”، از همان سال‌های ابتدایی جمع‌آوری قارچ‌های خوراکی برایم جذاب بود.

پیاده‌روی پاییزه در مسیرهای جنگلی و یافتن دو یا سه نوع قارچ سپ شگفت‌انگیز است طی ۵۰ سال جمع‌آوری قارچ، از قارچ‌های دکمه‌ای تا قارچ‌های کانتارل یا زرد خوراکی کمیاب را یافته‌ام.

یافتن قارچ

هنوز وقتی‌که اولین مورل بهاره را پیدا می‌کنم با اولین قارچ‌های زرد پاییزه یا سپ را که زیر برگ‌ها مخفی‌اند می‌بینم هیجان‌زده می‌شوم. یافتن قارچ‌هایی که سنجاب‌ها از آنها استفاده نموده‌اند در ابتدای راه اولین یافته‌های شما هستند. باوجوداین شگفتی، جمع‌آوری و خوشمزه بودن بسیاری از قارچ‌ ها، تعداد زیادی از آنها می‌توانند بسیار خطرناک باشند.

بنابراین تشخیص صحیح، کلید موفقیت در جمع‌آوری قارچ‌هاست به‌راحتی می‌توان قارچ‌های پاییزی را مانند میوه‌های جنگلی در پاییز جمع‌آوری نمود زیرا مقدار آنها در این فصل زیاد است. اما آیا تا به حال متوجه شده‌اید که قارچ‌ها می‌توانند در زمستان، بهار و تابستان نیز ظاهر شوند. آیا این امر حداقل در مورد قارچ‌ها شگفت‌ انگیز نیست؟ قارچ‌ها از محدود منابع خودرو هستند که تقریباً در تمام سال یافت می‌شوند. حتی در روزهای زمستانی شما می‌توانید قارچ صدفی خاکستری نقره‌ای با فلامولینا را که روی تنه درختان رشد کرده‌اند پیدا نمایید و یا از فروشگاه خریداری کنید.

البته لذت جمع‌آوری قارچ‌های خوراکی با اندک زمان پخت آن طی مدت چند دقیقه مضاعف می‌شود. تشخیص قارچ‌ها می‌تواند به دلیل تنوع زیاد تشریح آن‌که اغلب مشابه به نظر می‌رسند گمراه‌ کننده باشد. این کتاب به نحوی تدوین‌ شده است که کار فوق را آسان نماید.

قارچ‌ های خوراکی

در این کتاب بهترین قارچ‌های خوراکی به تصویر درآمده‌اند و لذا به شما کمک خواهد کرد تا در میان قارچ‌های چتری هرسال عاقلانه قدم بردارید و نه‌تنها شمارا به قارچ‌های هر فصل آشنا می‌سازد بلکه قارچ‌های سمی و کشنده را که اغلب در کنار قارچ‌های خوشمزه رشد می‌کنند، معرفی نماید.

دستورالعمل شناسایی قارچ‌های سمی به تشخیص آنها و عدم وارد شدن آنها به آشپزخانه کمک می‌کند. راهنمایی‌های این کتاب را به‌دقت دنبال کنید. توصیه می‌شود چنانچه تشخیص صحیح قارچ‌ها با این کتاب به خوبی میسر نباشد از منابع دیگری استفاده گردد. به‌هرحال هرگز قارچی را که نمی‌توانید کاملاً تشخیص دهید مصرف نکنید.

کتاب های بیشتر را در کتابخانه قارچ هاگ مطالعه کنید.
3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا